Nagyon régen jártunk már Görögországban, ott ismertük meg ezt az ételt. Azóta sokszor és sok helyen ettünk már és én is megpróbálkoztam már vele többféle variációban is. Noha valószínűleg kevéssé autentikus, de ez a változat az, ami végül évek óta kedvelt nyári-koraőszi ételünk lett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 fej hagymát apróra kockázunk és

2 ek olívaolajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadunk

2 gerezd fokhagymát, szintén apróra vágva, vagy átnyomva, majd jöhet rá

50 dkg darált hús. Én sertés combot szoktam használni, de lehet vegyesen marhából is, ill. igazán görögösen akár birkából is.

Sózzuk, borsozzuk és kicsit lepirítjuk. Ezután hozzáadunk

5 db hámozott paradicsomot (sajátot használok, amíg van),

2 dl száraz fehérbort (ez elhagyható, inkább csak akkor szoktam, ha egyébként is van kéznél), majd fűszerezzük

kakukkfűvel, rozmaringgal, apróra vágott petrezselyemmel és lassú tűzön, időnként megkeverve hagyjuk párolódni. Ezután

kb 50 dkg padlizsánt felkarikázunk kb fél-egy centis szeletekre és egy serpenyőben olíva olajon megsütjük őket. Elvileg a padlizsánt 20 percig sózva állni kell hagyni, majd a levét leitatni, hogy ne legyen keserű, de én az utóbbi időben el szoktam ettől tekinteni és eddig nem volt ezzel probléma. Meghámozni sem muszáj elvileg, de a gyerekeket zavarni szokta az ételben, úgyhogy én inkább hámozok.

Egy tűzálló tálat kikenek pici olajjal és egy réteg sült padlizsán karikát teszek bele, sózom, borsozom. Erre jön a húsos ragu, aminek a levét elforraltuk, majd újabb réteg padlizsán. Ekkor elkészítem a sajtos besamel mártást:

5 dkg vajat megolvasztok, kicsit forralok is, majd belekeverem az

5 dkg lisztet. Kevergetem, pirítgatom, de nem sokáig, nem kell, hogy színt kapjon a liszt. Ekkor felöntöm

5 dl hideg tejjel és kevergetem, míg elkezd besűrűsödni. Ekkor adok hozzá

5 dkg kocka, vagy tömlős sajtot,

sózom, borsozom és egy pici szerecsendiót is reszelek rá. Pár percig folyamatos kevergetés közben főzöm, ha túl sűrűnek találnám, akkor adok hozzá egy kis vizet. A kész mártást a padlizsán tetejére öntöm és mehet az előmelegített sütőbe, 200 fokon kb fél órára. Sima sós vízben főtt krumplival szoktam kínálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr602141647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2010.09.28. 17:08:22

igaz a muszaka padlizsánnal az igazi, dé én cukkinivel készitem ezt a receptet, úgy is finom!
süti beállítások módosítása