Túrós, szilvás lepény

Címkék: szilva túró sütemény

2010.10.05. 06:00

Az úgy volt, hogy ismét szembesültem a hűtőben egy túróval, aminek vészesen közeledett a szavatosági idő lejárta. A piacon pedig azzal, hogy vége a szilva szezonnak, talán most utoljára lehet még szilvát venni (mármint helyit). És mert a múlt héten a kollaganőm szakácskönyves polcára lesve pont egy túrós-szilvás lepényen akadt meg a szemem, úgy éreztem, itt az idő... Megint Andi konyháján találtam meg a megfelelőnek tűnő receptet, ajánlom a hölgyet mindenkinek! Mindenesetre én nem mertem sütőpor nélkül elkészíteni és egyre világosabban látom, hogy be kell szereznem egy 20x30-as méretű tepsit, mert ez valami sztenderd süteményes méretnek tűnik, nekem meg csak kisebb, vagy nagyobb van. Ezúttal a kisebbet választottam, így egy kicsit magasabb lett a tészta és tök jó túrógombóc ízű, szilvás öntettel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 dkg vajat habosra keverünk

20 dkg porcukorral, adunk hozzá

egy csipet sót, majd tovább keverjük

25 dkg túróval és

4 tojással, amiket egyenként adunk a tésztához. Következik

2 dl tejföl,

1 cs. vaníliás cukor,

reszelt citromhéj. Legvégül

25 dkg lisztet adunk hozzá, amit előzőleg

1 kiskanál sütőporral kevertünk össze. A masszát öntsük egy 20x30-as méretű tepsibe (vajazzuk ki, vagy tegyünk bele sütőpapírt).

35-40 dkg szilvát magozzunk ki, nagyságtól függően felezzük, negyedeljük és nyomkodjuk a tésztára. Szórjuk meg

cukros fahéjjal (nekem pont kifogyott a fahéjam :( ) és 175 fokon kb 40 percig süssük. (tűpróba!)

2011. 09. 03.

Megsütöttem újra, de véletlenül egy egész zacskó sütőport tettem bele... Egész más jellege lett így a dolognak, de így sem rossz :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr162324854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.10.05. 07:28:35

De jól jött volna ez pár nappal ezelőtt! ;)))

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.10.05. 07:48:02

@cérnácska: Sebaj, legközelebb kipróbálom ezt is, van még ribizlim, szilva helyett. :)))

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2010.10.05. 08:25:43

@Enchantée: a nyáron készült egy kifejezetten ribizli-túrós is, nézd meg azt is! :)

cérnamama 2010.10.05. 17:16:55

Ahogy a szilva leve folyik le a tésztára...de jó lenne beleharapni!

Timi Kupai Szabó 2013.09.06. 21:21:52

Szuper ez a recept, megsütöttem, nagy sikerem volt. köszönöm! Kérdésem az lenne, hogy a tejfölt kihagyhatom-e, mert az elfogyott és reggel korán sütném a következő adagot. Esetleg egy kis tejcsi helyette? Köszönöm válaszát.

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2013.09.06. 21:35:47

@Timi Kupai Szabó: Szerintem nem lesz nagy probléma, ha tejet használsz tejföl helyett. Valószínűleg kevesebb kell majd belőle, hogy ne legyen túl híg a tészta.
süti beállítások módosítása