sajtos bagettkék

Címkék: sajt péksütemény

2010.10.12. 06:00

Már többször hallottam Limara pékségéről, de eddig valahogy mégis kimaradt, hogy komolyabban körülnézzek nála. Most azonban megtettem és szemem szám tátva maradt a gyönyörűségtől. Különösen így, hogy ebben a sütögetős hangulatban vagyok már hetek óta. Hirtelen felindulásból és mert más hozzávaló nem is nagyon volt éppen itthon, ezeket a sajtos bagettkéket választottam. Ja, amúgy bajor sörperec keresésével indult az egész. Majd jön az is előbb-utóbb...

Egy jótanács.  A család 3/4-e már langyosan nekiesett, de az igazi egy óra múlva lett, mikor a lányom hazaért. Várjuk meg, amíg kihűl!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5 dl langyos tejben, amit 

1 kiskanál cukorral édesítettem, felfuttatok

2 dkg élesztőt. Ezt azután

50 dkg liszthez adom (eredetileg kenyérliszttel (BL 80) írja a recept, de nekem csak sima (BL 55) volt itthon), valamint

1.5 teáskanál sót,

0.5 dl olajat és

kb 1.5 dl langyos vizet. A szokásos kenyértésztánál lágyabb tésztát dagasztunk, majd egy órán át kelesztjük. Ezután gyengén átgyúrjuk a tésztát és 9-10 egyenlő részre osztjuk, majd negyedórát pihentetjük. Ekkor a kis kupacokat egyenként kinyújtjuk, kb 6 cm széles csíkokra, majd feltekerjük őket és tepsibe tesszük (én mostanában szinte mindig szilikon lappal bélelem ki). Újabb 1 óra kelesztés következik, majd sajttal megszórom, vízzel megspriccolom és mehet a gőzös sütőbe 200 fokon 30 percre (eredetileg 20 perc volt írva, nálam az kevésnek bizonyult). A végén még egy kis vízzel meg lehet spriccolgatni. És megvárni, míg kihül!! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr362340487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása