Aranygaluska

Címkék: dió kelt tészta édes második

2010.11.12. 08:30

Végre. Már hetek óta szerettem volna megsütni, de valahogy sosem jött össze. Igazából nem is tudom, miért vágytam erre ennyire, hiszen elvileg én nem is annyira szeretem a diós süteményeket. Ráadásul nem is sütöttem még soha, tehát rizikója is volt a dolognak. De csak volt, mert igen jól sikerült. Annak ellenére, hogy a hozzá kínált vaníliasodó a sietség miatt egyszerűen mint híg, zacskós puding került elkészítésre. No, majd legközelebb lesz igazi sodó is. Mert lesz legközelebb! Tényleg nagyon finom lett!

 

 A kelt tészta ugyanúgy készült, ahogyan a túrós bélesnél már leírtam, tehát:

50 dkg lisztet kimérek, átszitálom, majd elveszek belőle 3 evőkanálnyit a kovászhoz, amit

1 dl tejből,

2 dkg élesztőből és

1 dkg cukorból készítek el. Amíg felfut, addig

2 tojás sárgáját kikeverek

4 dkg cukorral

egy csipet sóval és felengedem

2 dl tejjel. Ezután az összes hozzávalót a liszthez keverem és jól megdagasztom. Ha már jó szálas a tészta, akkor adok hozzá

6 dkg puha vajat és ezzel is jól átdagasztom, majd 1 órán át kelesztem. Ekkor kicsit átgyúrom a tésztát, majd kb 2 cm vastagra nyújtom és egy pogácsa szaggatóval kiszaggatom. A kapott korongokat olvasztott vajjal megkenegetem és

darált dió (kb 20 dkg) és cukor (kb 15 dkg) keverékében meghempergetem. Egy alkalmas méretú tepsibe, vagy tortaformába rakosgatom a darabokat, minden szintet is alaposan megszórok még töltelékel és vajjal meglocsolom. Ha összeraktam, akkor még egy fél órát kelesztem, majd megsütöm.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr22416919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keresztcérna 2010.11.12. 08:52:18

Nagyon jól néz ki, megindúlt a nyálképződésem. Keresztcérna

aJeti 2010.11.26. 13:04:56

ezt nem hiszem el! egyszerre! én is most csináltam először. pont így jártam, mint te. :D

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2010.11.27. 10:41:08

@aJeti: figyu, te azt is tudod, amit nem írtam le?? :DD
süti beállítások módosítása