Ezt a torta receptet anyósom találta egy újságban és sütötte évekig karácsonykor egy jó darabig. Aztán feledésbe merült, én viszont emlékszem rá, hogy mennyire ízlett ez annak idején, így úgy döntöttem, felelevenítem ezt a hagyományt. Bár a torta vajkrémes, ami nekem alapvetően nem kedvencem, úgy emlékeztem, hogy ebben a diós változatban még engem sem zavart, úgyhogy változatlanul hagytam a receptet (pontosabban megpróbáltam az evőkanalas mértékegységeket dekásra átváltani). És tényleg finom lett, ezzel együtt, ha jövőre is megsütöm, akkor keresek hozzá egy kevésbé vajas krémet...

Ja igen és a sütési idő olyan kacifántosan volt leírva, hogy sikerült is elsőre elszúrnom, úgyhogy mehettem 23-án délután még boltba újabb adag dióért... De úgy tűnik, nem vagyok feladós fajta :) Pedig ez még nem is a vége volt, ugyanis díszítés közben a krém a habzsákból nem a tortán, hanem az ünnepi ruhámon landolt...

Először a diós piskótát készítjük el (23 cm -es kerek torta formában):

6 tojás sárgáját fehéredésig keverjük

15 dkg cukorral,

késhegynyi szódabikarbónával és

fél citrom reszelt héjával, majd óvatosan beleforgatjuk először a

6 tojás fehérjét, amit előzőleg kemény habbá vertünk, majd

15 dkg darált diót és

7.5 dkg zsemlemorzsát. 200 fokos sütőben sütjük 15 percig, majd 175 fokon még kb 30 percet (tűpróba!). Ezután a sütőt kikapcsoljuk, ajtaját kinyitjuk és benne hagyjuk a tésztát még kb 10 percig. Kivesszük a formából és ha kihült kettévágjuk, majd megtöltjük és bevonjuk a következő krémmel:

25 dkg darált diót megfőzünk

2.5 dl tejben, majd belekeverjük

fél citrom reszelt héját és levét, belereszelünk

5 dkg étcsokoládét, majd ezt a krémet fokozatosan adjuk hozzá (ha kihült!)

25 dkg vajból és

20 dkg pocukorból készült vajkrémhez. Legalább 1 napra behűtjük tálalás előtt.

Díszíthetjük reszelt csokoládéval, a krém maradékából habzsákból kinyomott rózsákkal, citrusfélékkel, dióval.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr192540088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása