Sörben sült csülök

Címkék: sör csülök sertés hús

2011.01.27. 08:30

Ez az étel egy kicsit átalakult az elmúlt években. Az eredeti recept szerint előfőzöm, majd sütőben sütöm, de én egy lépésben csinálom most már a pároló serpenyőmben. Legalábbis addig, amíg akkora adagban készül ami belefér... Mivel csülökről van szó, ezért a diétázók ezt is elfelejthetik, ellenben a férfiak szeme ilyenkor igen fel szokott csillanni. És ahogy mondani szokták a borra, ez nyílván igaz a sörre is, csak olyat öntsünk az ételbe, amit szívesen meg is innánk!

Egy csülköt a hentessel kicsontoztattam és a csontokat szétüttettem. A húst és a felhasználandónak gondolt bőrmennyiséget felkockáztam, így 70 dkg lett.

1 nagy fej hagymát apróra vágtam és

picike zsíron dinsztelni kezdtem. Rádobtam a húst a csontokkal együtt közben fűszereztem

sóval, borssal,

2 gerezd reszelt fokhagymával,

babérlevéllel,

5 szem szegfűborssal (összetörve), majd felöntöttem az egészet

5 dl világos sörrel (jelen esetben Pilsner Urqelle-el). Ezután lefedtem és szépen megvártam amíg elkészül... Tehát zsirjára sült, majd a folyadékot picit visszapótolva mártásos nem lett. Ünnepi alkalmakra krumplis lángossal, krokettel, lapcsánkával kínálható, mi most egyszerűen tepsiben sült krumplival ettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr682601714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása