Továbbra is éles szemmel figyelem a felbukkanó újabb almás recepteket a neten, így amikor Mohánál megláttam ezt a szilvalekváros-almás pitét, akkor már tudtam, hogy ez is csak idő kérdése... Mert nem csak alma van itthon jó sok, de jófajta szilvalekvárom is akad, még ha ez most nem is kifejezetten szatmári, de épp olyan. A recepten nem sokat változtattam, inkább csak a mennyiségeken, mert én egy 20x30-as tepsiben sütöttem. A tésztája kifejezetten nagyon jó lett, de összességében az egész is nagyon finom. Nem túl édes, amit a férjem picit nehezményezett is, no de porcukor is van a világon...

 

 

35 dkg lisztből (én most háromféléből - sima, rétes, tönköly - készítettem, de minden bizonnyal egyféléből is működik),

1 teáskanál sütőporból,

20 dkg vajból,

10 dkg cukorból,

1 tojásból valamint

reszelt citromhéjból linzertésztát gyúrunk. A tészta 2/3-át kinyújtjuk és egy 20x30-as tepsit kibélelünk vele úgy, hogy pereme is legyen. A tészta aljára

kb 6 evőkanál szilvalekvárt (cukor nélkül sűrűre főzött) kenünk. Ezt megszórjuk

kevés zabpehellyel, vagy müzlivel majd

almát reszelünk rá (tetszőleges mennyiségben, de praktikusan max a peremig), megszórjuk

pici cukorral, valamint fahéjjal, majd a maradék 1/3 tésztával berácsozzuk.

180 fokos sütőben 30-40 percig sütjük (megint nem néztem az órát, akkor jó, amikora linzer már szépen kezd megszínesedni).

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr452623106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mohakonyha 2011.02.05. 19:45:25

Örülök, hogy ízlett, és nagyon szép is lett! Látom te is várod a tavaszt, legalább a sütin legyen napsugár:))

Nálunk is voltak zümmögések, hogy nem elég édes, de aztán azt mondtam ez ilyen és kész, ne merészeljen cukrozni senki!
süti beállítások módosítása