Keksz, avagy kókuszgolyó

Címkék: édesség keksz kókusz

2011.02.22. 08:30

Azt hiszem, ez már a vicces kategória, hogy már elmúltam 40 és most először készítettem kókusz, avagy kekszgolyót. No de jobb későn, mint soha. És miután alig tudtam pár darabot megmenteni a fényképezéshez, ezért talán joggal gondolom azt, hogy első próbálkozásom sikeresnek volt  minősíthető...

Azóta persze többször is készítettem már. A lényeg az, hogy eltaláljuk a megfelelő állagot, hogy ne legyen túl száraz, vagy túl nedves.

0.5 kg darált kekszet összekevertem

3 evőkanál kakaóporral,

4 evőkanál porcukorral (nyírfacukor, eritritol is lehet, ugyancsak darálva)

2 cs. vaníliás cukorral - már nem szoktam, majd öntöttem hozzá

1-1.5 dl feketekávét (hosszú, német típus)  

kb 2 dl igen híg őszibarack lekvárt. (Tulajdonképpen emiatt jött az ötlet, mert ugyan hová lehetne még elhasználni pár üveg vízszerűen folyós házi lekvárt...)  - Bár ilyen lekvárom nincs több, azóta is szívesen teszek bele valamilyet, mert nem csak édesít, hanem ízt is ad. A masszát összegyúrtam és a feléből rögtön golyókat formáztam, a másik feléhez előbb még hozzáadtam

kb 0.5 dl rumot - vagy rum/vanília aromát és

egy marék mazsolát, - bármilyen aszalt gyümölcs szóba jöhet, no meg meggybefőtt. Ebben az esetben a befőtt leve kiváló a nedvesítéshez is.  Amennyiben szükségvan még némi nedevességre, szóba jöhet szörp, tej, tejszínVégül az összeset

kókuszreszelékbe forgattam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr242658523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csillák Csillája 2013.09.29. 21:12:17

Múltkor fehérborral csináltam kávé nélkül, mert rum nem volt itthon. Alkoholos meggy került a közepére. Finom volt!
süti beállítások módosítása