A vicces az, hogy ezt a receptet állítólag az én egyik szakácskönyvemből írta ki anyukám, én viszont egyáltalán nem emlékszem rá, hogy ilyet olvastam volna bárhol is... Anyukám viszont ráállt erre a fajta rétesre és igen nagy sikert arat vele azóta is. Most pedig visszakerült a recept hozzám. Van ez így néha...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 és fél dl langyos tejben elkeverünk

1 evőkanál cukrot és felfuttatunk benne

fél kocka élesztőt (2,5 dkg).

30 dkg lisztben elmorzsolunk

12 dkg rámát,

csipet sót  majd

egy tojást és lágy tésztát dagasztunk.

Pihentetni nem kell. Négy részre osztjuk, a tésztákat átgyúrjuk és kinyújtjuk tepsi nagyságúra. Melegített vajjal, vagy rámával megkenjük a kinyújtott tésztát.

Minden laphoz egy babapiskótát megtörünk a nyújtóval és egy csíkban végigrakjuk a tésztára, jöhet rá vastagon az alma, meggy, túró, töltelék, ízlés szerint cukrozva. Felsodorjuk, tepsibe rakjuk, oldalát villával megszurkáljuk, tetejét tojással megkenjük és  elő melegített sütőben megsütjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr852720225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keresztcérna 2011.04.08. 20:35:45

A rétest én is megsütöttem, nagy sikere volt. Másnak is bátran ajánlom.
süti beállítások módosítása