Avagy majdnem fish&chips. A lazackészletünk kifogyott és már megint elmaradásban vagyunk a heti egy halevéssel. Így aztán jobb híján egyszerűen egy zacskó fagyasztott tőkehal filét vettem. És véletlenül vettem észre, hogy a csomagoláson receptajánlat is van. Nosza akkor, legyen hát sörtészta. A biztonság kedvéért egyperces receptellenőrzés a neten és lám, ez tulajdonképpen az oly híres angol nemzeti eledel. A krumpli sütését illetően különbözőek a vélemények, én a kalóriákra tekintettel a sütőben sütést választottam (és türelmetlenül, még "fehéren" fényképeztem őket, a gyerekeké már szép piros lett), a zöldborsó pürével viszont az előzmények ismeretében nem is próbálkoztam. Ha a lazac trónja nem is ingott meg halügyben, de a lányok kifejezetten rajongók lettek és többszöri ismétlés várható.

Először is a bundáhozáshoz való tésztát készítettem el:

5 dkg lisztet és

5 dkg étkezési keményítőt összekevertem

1 kiskanál sütőporral, majd

1 tojás sárgájával és

kb 1.5 dl sörrel sűrű palacsinta tésztát kevertem belőle. Utoljára adtam hozzá a

tojásfehérjét krémesre felverve, majd állni hagytam, de még előtte

sóztam, borsoztam és belereszeltem 1 gerezd fokhagymát.

75 dkg fagyasztott tőkehalat hagytam kiolvadni (frissből 60 dkg kell 3 főre), majd nagyobb darabokra vágtam . A szeleteket

sóztam,

lisztbe forgattam, majd a palacsinta tésztába. Forró, bő olajban sütjük és mihamarabb esszük. Kívülről ropogós, belül szaftosan puha és nagyon jó ízű!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr92750414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antoinette666 · http://oregfuz.blog.hu/ 2011.03.22. 16:16:05

Istenien hangzik:) Mivel imádom a sörös recepteket, ki is próbálom majd a héten.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.03.22. 20:08:13

sörrel sokminden jobb lesz...
:o]
Zöldborsó ügyben tehetsz még egy kisérletet: Egy kis adag passzírozott zöldborsót belekeverszegy normál tejszínes (vagy tejes)-vajas krumplipürével. Szép zöld lesz, nem lesz olyan borsós íze, és halhoz meg egyenesen kiváló...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.03.22. 20:38:04

Tojásfehérjét krémesre felverve?

Nekem idáig csak habosra sikerült.

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.03.22. 21:25:51

@anti_troll: hát egy kicsit hamarabb hagyd abba :)de nem hinném, hogy katasztrófa lenne a habos sem...
süti beállítások módosítása