Legutóbb azt írtam, hogy kb 4-5 évente főzök minestronét, de most rácáfoltam erre. Már a múltkor kigondoltam, hogy legközelebb egy káposztás verziót kellene főzni, úgyhogy amikor ott árválkodott egy darabka káposzta a hűtűszekrényben, és tudtam, hogy a fagyasztóban füstölt csülök főzőlé várakozik, már semmi sem tudott visszatartani. Még az sem, hogy a gyerekek fanyalogtak...

A képen gyakorlatilag ugyanúgy néz ki mint a múltkori, még a bab is ugyanaz benne :)

Ezúttal így készült:

25 dkg nagyszemű babot

sóval és babérlevéllel majdnem készre főztem (ill. egy pici darab füstölt sonka maradékot is hozzádobtam). Közben

olíva olajon párolni kezdtem először

1 fej lilahagymát (ez volt itthon...) apróra kockázva, aztán

2 szál sárgarépát és

1 szál petrezselyem gyökeret nagyobbacska kockákra vágva, majd

kb 50 dkg fehér káposztát szálasra vágva, végül

1 doboz hámozott paradicsomot.

Sóztam, borsoztam, felöntöttem

0.5 dl füstölt csülök főzőlével (meg még vízzel is, lé csak ennyi volt), ízesítettem még

2 gerezd reszelt fokhagymával valamint rozmaringgal és félpuhára főztem. Ekkor összeöntöttem a babbal (levével együtt), beledobtam

kb 7-8 dkg spagettit és készre főztem.

Reszelt parmezánnal tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr892797012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása