Anyukám turkált egy angol nyelvű szakácskönyvet Jamie Olivertől... Nem tudok ugyan angolul, de hát németül is így tanultam meg, főzés közben :) Szóval ezzel a "fasírtos' spagettivel már évek óta szemezgetek főzős műsorokban, szakácskönyvekben és valamiért most jött el a pillanat... Őszintén szólva minden kíváncsiságom ellenére volt bennem némi szkepcitizmus is, de ez már a serpenyőben piruló húsgolyók illatánál szertefoszlott. Mintha sztéket sütöttem volna :) Ezzel a fiam is egyetértett ugyan, mégsem evett a gombócokból csak egyet, mert elégedetlen volt a hentes darálásával... (néha komolyan felmerül bennem, hogy a fejébe borítsam a tányért...). Szóval legközelebb én darálom a húst. De lesz legközelebb!! Tényleg jó!

A képeken előbb frissen, majd másnap melegítve.

A recepten csak néhány apróságot változtattam, pl. a sós keksz helyett egyszerűen zsemlemorzsát használtam.

0.5 kg darált sertés (vagy marha, vagy vegyes) húst összegyúrtam

1 tojással,

5 dkg zsemlemorzsával,

1 evőkanál mustárral, fűszereztem

sóval, borssal, oregánóval, rozmaringgal (én őröltet használtam). Kb 2 dekás gombócokat tehát 25-26 darabot készítettem, majd fél órát állni hagytam. Ezután forró serpenyőben megsütöttem, majd félretettem. A paradicsommártáshoz ugyanebben a serpenyőben

olíva olajon

1 fej hagymát, majd

3 gerezd fokhagymát pirítottam, aztán felöntöttem

1 doboz hámozott paradicsom konzervvel és

1 kis doboz paradicsom sűrítménnyel (mert az előzőből csak 1 volt itthon). Tettem bele

néhány friss bazsalikom levelet, sóztam, borsoztam, balzsamecettel ízesítettem. Mikor a mártás megfőtt, leturmixoltam (de ettől akár el is lehet tekinteni), visszatettem a gombócokat és pár percig összefőztem őket. Nálunk ez a mennyiség

30 dkg spagettihez volt elegendő.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr92987569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.06.19. 00:56:45

Nálam az unokák ilyenek "ha nagyra van darálva az a baj ,ha kicsire akkor azért nem jó, de a zöldet és a pirosat sem kedvelik.Milánói makarónit szeretik-nem baj,ha piros-így ezt megpróbálom
süti beállítások módosítása