citromfűszörp

Címkék: citromfű szörp

2011.06.20. 09:30

Évek óta itt ez a két nagy bokor citromfű az udvaron, de eddig csak némi koktélízesítésre és édességdíszítésre használtam. Most azonban több blogon is láttam, hogy szörp is készíthető belőle és miután szinte mindenütt ugyanazt a receptet használták, én sem változtattam rajta. Kár, hogy a mentám tavaly kipusztult, most abból is csinálnék...

1 nagy csokor (egy marokba alig fér bele) citromfüvet megmostam, a leveleket a szárakról lehúztam és egy nagy lábasba tettem. Felöntöttem

3 liter vízzel, rákarikáztam

1 citromot (lehet többet is) és egy teljes napig ázni hagytam. Másnap leszűrtem, alaposan ki is csavartam, majd

3 kg cukorrral és

7.5 dkg citromsavval 15 percet főztem, majd üvegekbe töltöttem és egy napig száraz dunsztban hagytam.

Nagyon kellemes, igazi nyári, frissítő ízű szörp, ráadásul tán még egy kis gyógyhatása is van. Nyugalomból pedig sosem elég :)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr212987654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.06.21. 21:18:43

Citromfűszörp,mentaszörp csinálni fogom de most van az ideje a zöld dió szörpnek .Az irodalom jun. 21-et ír a szüretelésre de idén már egy két fán már kemény nem megy át a tű.Talán a száraz időjárás.Jövőre előbb szedem.Eljárás hasonló a többi szörp készítéssel csak én 2 hétig,vagy tovább áztatom cukros szirupba .Ánizs,szegfűszeg,fahéj,szerecsendió virág.citrom héj és ízlés szerint kinek mi.Cukor 3 liter 3 kg és dunsztolás.A szörp készítésre használt diót megszárítjuk cukorba forgatjuk aszaljuk és bólé és egyéb alkoholos italokat ízesíthetünk vele.

piszt-ráng 2011.06.30. 05:13:32

Bodza-,menta-,citromfűszörp KB. 10 liter.Fogyasztva 50-60 liter. 5 unoka egy hétig, mind elfogyott.Jövőre ez kevés 5 szőr ennyi kell.Mentát még lehet bodza már nem.Étterembe is mindenki bodzás üdítőt rendelt.Lehet ,hogy Északon most virágzik , ha igen csinálnak.
süti beállítások módosítása