Mikre nem képes az ember, ha szabadságon van. Különösen, amikor már nem csak tényszerűen nem kell pénzkererős munkát végeznie, hanem tényleg ráér... Ráér például arra, hogy külön főzzön magának. Na jó, nem teljesen, hiszen a túrógombóc mindenkinek egyforma volt, de aztán a saját adagomat külön folytattam. Úgy, ahogy a címben is szerepel.

Szeletelt mandultát pirítottam serpenyőben, majd egy picit meglapogattam őket, hogy kisebb darabok legyenek. Ebbe forgattam bele aztán a kifőtt gombócokat.

A friss sárgabarack lekvár pedig így készült:

fél dl vizet összeforraltam

1-2 evőkanál nádcukorral (ízlésünktől és a barack édességétől függ) majd löttyintettem bele egy kis

rumot (mivel nálunk jellemzően nem fellelhető a barckpálinka). Ebbe a szirupba tettem bele

5 szem sárgabarackot kimagozva negyedelve. Nem hámoztam meg és így utólag is azt mondom, hogy fölösleges lett volna... Főztem pár percig (kevergetni!), míg a barack kezdett szétesni. Ekkor picit turmixoltam rajta, de nem kell teljesen pépesnek lennie. És ekkkor valamiért úgy éreztem, hogy

korianderrel kell ízesítenem. És igazam volt, azzal kellett :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr183059588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

okina76 2011.07.15. 18:38:39

múlt héten palócleves (nagy siker lett), ezen a héten túrógombóc ... tudsz valamit a konyhámról? :)
hétvégén kipróbáljuk a citromisudat, és a bazsalikomos göngyölt csirkemell is esélyes ... majd beszámolok.

piszt-ráng 2011.07.16. 01:22:40

Ma kifakadt a család és mondá"egy hétig hust nem akarunk látni" erre jössz Te, jó ötlet és a többi recepted is.Nekem van "ágyas" barack pálinkám tán nem rontja el.

okina76 2011.07.18. 13:36:25

az előzetesen kicsit szkeptikusan fogadott citromisu nem élt meg 24 órát ... elpárolgott :))
a bazsalikomos csirkébe tettem egy kis fekete olivabogyót is, az melegen és hidegen is sikert aratott.
A hétre nem tudod esetleg, mit tervezek?

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.07.19. 09:02:06

@okina76: örülök, hogy ízlett! azt ugyan nem tudom, te mit fogsz főzni a héten, de én remélem eszem egy kis paellat, meg creme katalanyat :D

@piszt-ráng: így is van, nem kell mindig húst enni. de nálunk a kamasz fiam nagyon háborog, ha nem jut elegendő feherjéhez a fejlődő szervezete :)
süti beállítások módosítása