Majorannás tejfölös májragu

Címkék: máj

2011.09.24. 09:00

Ez a recept Stahl Judittól való, ő pedig F. Nagy Angélától tanulta saját bevallása szerint. Egyszerű és nagyszerű. Az ugyancsak Stahl Judit ajánlotta almás palacsinta körettel pedig különlegessé is válik. Mindenesetre némi vajat azért kispóroltam a receptből és szerintem jó lett így is. Egyébként csak annyit változtattam, hogy míg ő a mosogatás-minimalizálás jegyében ugyanabban a serpenyőben készítette el előbb a palacsintákat, aztán a ragut, én a gyorsaság jegyében két edényben egyszerre készítettem őket. Kár, hogy nem mértem az időt, mert tényleg gyorsan ment.

Először az almás palacsinta tésztáját állítottam össze

10 dkg lisztből,

kiskanál sütőporból,

csipet sóval és cukorral és jó sok borssal, valamint először külön összekeverve

1 tojásból

2.5 dkg puha vajból és

1 dl tejből. Végül

25 dkg almát reszeltem bele, majd kivajazott serpenyőbe kis halmokat raktam, amiket aztán a kanál hátával  elllapogattam. Olyan lettek végül is, mint az amerikai palacsinták.

A májraguhoz

45 dkg csirkemájat a hártyáktől megtisztítottam, csíkokra vágram, majd

2-3 dkg vajon sütni kezdtem, miközben

sóval, borssal és bőségesen majorannával fűszereztem. Végül

2 dl tejföllel összeforraltam. Petrezselyemmel megszórva, az almás palacsintákkal tálaltam. Leves és desszert nélkül 2 nagy adag lett belőle.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr213247212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása