A receptet a Nők Lapja Konyha októberi számában találtam (Francsics Annamáriától) és azonnal bekarikáztam (legalábbis virtuálisan), hogy ezt elkészítem a családnak. A leírás a Fesztiválozzunk otthon! gyűjteményben szerepelt, de be kell valljam, én még nem találkoztam ezzel az étellel egyetlen fesztiválon sem. Ami persze egyáltalán nem meglepő, az elmúlt évek fesztivállátogatási számait tekintve... Szóval a család szereti az ilyesmi sós csemegéket, úgyhogy nagyon lelkesen vágtam bele a projektbe. És tulajdonképpen jó is lett, de gondolom érzitek, hogy most jön a de... Az egy dolog, hogy tehettem volna nagyobb tepsibe és akkor kicsit széltében is növekedhetett volna a tészta nem csak fölfelé, de ez nem is volt igazi gond, mert nagyon klassz puha, könnyű lett a tésztája, hanem az a bizonyos juhtúrós, tojásos öntet. Nem lett bejövős. És nem a juhtúró része. Legközelebb max 1 tojást teszek bele a 4 helyett. De úgy érzem, még egy próbát megér.

80 dkg lisztet egy nagyobb tálban összekevertem

1 teáskanál sóval (esetleg kicsit több). A közepén egy mélyedést alakítottam ki, ide öntöttem bele az

1 dl tejben

1 teáskanál cukorral felfuttatott

10 g szárított élesztőt (mert ez volt itthon, a recept egyébként 5 dkg frisset írt).

15 dkg vajat (recept szerint margarint) megolvasztottam és

2 dl tejföllel és

1 tojással egyetemben körben a liszt tetejére öntöttem. Lágy tésztát dagasztottam belőle, leöntöttem

1 dl olajjal, majd langyos helyen 45 percig kelesztettem. Ekkor öklömnyi darabokat szakítottam ki belőle (nekem 10 darab lett), 20 centis rudakká nyújtottam, majd félbehajtva összesodortam őket. Én egy 25x35-ös tepsibe tettem őket, de legközelebb inkább több, vékonyabb kötelet sodrok és a normál tepsibe teszem őket. Így is hagytam fél órát kelni, majd következett az öntet:

25 dkg juhtúrót elkevertem

2 dl tejföllel (legkózelebb több)és

4 tojással (legközelebb csak 1), ezt öntöttem a nyers tészta tetejére. 200 fokos sütőben fél órát sütöttem. A férjem még azon melegében belakmározott belőle, egyébként vacsorára készült és fokhagymás tejföllel, lilahagymával ettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr413298645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

colette 2011.10.31. 22:12:28

Szia, én ma sütöttem meg, isteni lett! Mi volt a baj a tojással? Hogyhogy sok? A tepsi igaz, nagy kell, én is melléfogtam, nagyon magas lett, de olyan puha, laza ez a tészta, nyamm! Jövő héten is készül egy adaggal, kalória ide v oda :)

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.11.08. 08:23:27

@colette: a tésztája valóban szuper lett, úgyhogy nálam is lesz folytatás. hogy-hogy sok a tojás? hát csak így egyszerűen, sok... :)már ki is gondoltam, hogy legközelebb a tejföllel kevert juhtúrót a kinyújtott tésztára kenem, utána vágok csíkokat, amiket összetekerek és így sütöm meg, öntet nélkül. ízlések és pofonok...
süti beállítások módosítása