Gasztrobloggerség ide, vagy oda, gyakran és is "megúszós" ételeket főzök/főznék. Most is csupán az a cél vezérelt, hogy ne kelljen elmennem vásárolni és gyors legyen a leves. Szóval tipikus "így sikerült" étel lett. Ahhoz képest viszont kifejezetten jó! Tehát, miután körülnéztem a kamrában, hűtőben, fagyasztóban, be kellett látnom, hogy elég szűkös a választék. Fagyasztott zöldborsó, ahhoz a bizonyos tormakrémleveshez végül teljes egészében fel nem használt sonka főzőlé. Lila hagyma. Fokhagyma. Mi lesz ebből? Mindenesetre elkezdtem főzni a hozzávalókat, majd került bele jó sok lestyán, amitől meglehetősen édeskés íze lett, ezért aztán elkezdtem savanyítani. Először egy löttyintés paradicsomlével, aztán tejföllel és mustárral... Valamelyik fázisban pár karika kolbász is került bele, ha márúgyis füstös lé, ugye... Igazság szerint félve tettem az asztalra, de aztán a férjem háromszor szedett, úgyhogy minden félelmem alaptalannak bizonyult.

1 fej lilahagymát (mert csak ilyen volt itthon) apróra vágtam és kevés vajon pirítani kezdtem. Hozzá adtam  a

kb 0.5 kg zöldborsót,

sóztam, borsoztam, reszeltem bele

1 gerezd fokhagymát, majd felöntöttem

füstölt húslével. Tettem bele

pár karika kolbászt és

néhány szál lestyánt. Ezután jött a savanyítás

löttyintés paradicsomlével,

tejföllel és

mustárral. Pár perc összeforralás után kicsit pihentettem, majd petrezselyemzölddel tálaltam.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr323313072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása