Almaleves karamellizált almából

Címkék: alma leves

2011.11.02. 08:30

Alig vártam már, hogy megérkezzen a szokásos őszi almaszállítmányom, hogy újra nekiláthassak almát almával főzni. Ezúttal levessel kezdtem. Pár hete valahol olvastam, hogy az almalevest karamellizált almából, vagy almával készítette valaki. Nem néztem utána pontosan, csak csináltam, ahogy jött. És micsoda meglepetés, a levesnek karamellizált alma íze lett. Imádom!

 

1 evőkanál vajon karamellizáltam

2 evőkanál barna nádcukrot, majd hozzáadtam

2 nagy almát apró kockákra vágva. Mikor már szép barna volt, löttyintettem rá

calvadost - mert éppen van itthon. Mikor az alkohol elpárolgott, kevés vízzel felöntöttem és leturmixoltam. Még egy kis víz bele, majd

még 2 alma felkockázva, fűszerezve

fahéjjal, szegfűszeggel, vaníliával, majd rövid főzés után

1-1 evőkanál tejföllel és és tejszínnel habartam be.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr13343164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2011.11.02. 11:38:36

hami,hami! Én is fogom karamellizálni a cukrot.
süti beállítások módosítása