Mákos guba

Címkék: édesség mák édes második

2011.11.18. 08:30

Nem, ez még nem a karácsonyi hangulat, nálunk ez sosem volt karácsonyi "tartozék" valahogy. Nem is igen szereti más a családból rajtam kívül. Most egyszerűen csak megkívántam és a maradék kifli adta a lehetőséget hozzá. És azt hiszem, gyakran tényleg így születnek a nagy dolgok. Véletlenül. Nyilván nem én fedeztem fel ezzel a spanyolviaszt, de számomra mindenesetre megdöbbentő felismerést hozott az a tény, hogy a gyakorlatilag kővé száradt kifliből milyen nagyszerű gubát lehet készíteni a csak enyhén szikkadt, esetleg pirítotthoz képest. Belül pudingszerűen krémes lett, kívül ropogósra sült a héja, ehhez most nem kívánkozött öntet, ez számomra így volt tökéletes.

Kb 3 dl tejet meglangyosítottam, elkevertem benne

1 csomag vaniliás cukrot és

1 tojás sárgáját. Felkarikáztam

2 db teljesen száraz kiflit és beáztattam. Közben

vajjal kikentem egy jénai edényt és ebbe tettem át a kiflik felét. Megszórtam

cukrozott darált mákkal, majd még egy réteg következett. A maradék kiflimorzsás, tojásos tejet is ráöntöttem még, majd kb 20 percre forró sütőbe toltam. Szűk 2 adag lett belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr933386604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.18. 14:00:09

Jaj a vércukrom... :)) A fotó látványától is felszökött. :))

Horasz · http://horasz.blog.hu 2011.11.18. 14:05:01

A fotó izgató, a recept egyszerű:) Like:)
süti beállítások módosítása