Linzer

Címkék: advent sütemény aprósütemény linzer tészta

2011.11.29. 08:00

Már hetek óta készülök linzert sütni, ez a fiam egyik kedvence. De mindig volt valami más, ill. a keresztanyám sütött neki a születésnapjára, aztán Erzsébet napra is. Szóval nem volt sürgető a kényszer. Aztán beütött a krach. Éppen bevásárlásból értem haza, amikor jött a telefon, hogy bár nem én vállaltam be eredetileg, jó lenne, ha besegítenék egy kis süteménysütésbe a szalagavató bálra. Mit mondjak, nem volt kedvem visszafordulni a boltba, no meg ötletem sem nagyon volt hirtelen más, úgyhogy linzer lett. Egyszerű és nagyszerű. A család sóvárogva nézte a dobozt, nekik csak kóstoló jutott...

A klasszikus receptet használom ehhez, megduplázva a mennyiségeket, kisebb mennyiség alatt nem is érdemes hozzákezdeni, szerintem...

60 dkg lisztet és

40 dkg hideg vajat összemorzsolok, majd

20 dkg cukor,

2 tojás sárgája,

2 csipet só,

vanília (a kikapart magok, vagy eszencia, netán aroma) hozzáadásával gyors mozdulatokkal tésztát gyúrok ( a lényeg, hogy ne olvadjon meg a vaj!), majd legalább fél órára hűtőbe teszem. Ezután a tésztát 2-3 részletben kinyújtom, tetszőleges formával kiszúrom, majd 180 fokos sütöben 10-15 perc alatt sápadtra sütöm. Ez a kilyukasztott darabok esetében nem is olyan könnyű, de igyekezzünk... A teli sütiket megkenem

baracklekvárral (ha van itthon pár csepp jóféle barackpálinka, akor abból is csöpögtetek bele), a kilyukasztottakat pedig a tetejükbe nyomom. A közepébe lehet még egy kis plusz lekvárt ügyeskedni, hogy szép  legyen. Porcukorral meghinthetjük, de ha valaki nem szereti így, akkor nem kell :)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr373412100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sujtó Mariann 2014.10.19. 14:26:01

Sütőpor nem kell bele???

Sujtó Mariann 2018.11.24. 16:53:54

Én ezt a receptet készítem évek óta! Mióta a kisfiam megszületett ezzel várjuk a mikulást! Az idén is ez készül!
süti beállítások módosítása