Mogyoróvajas keksz

Címkék: mogyoróvaj aprósütemény

2011.12.21. 14:30

Jó ideje áll már a polcon egy bontott üveg mogyoróvaj. A gyerekeknek nem bejövős, ők maradnak a Nutellánál, nekem ízlik, de tekintettel a kalóriatartalmára, csak néha csábulok el egy-egy kanál erejéig. Régebben többször készítettünk mogyoróval pácolt csirkét is, ami eszméletlenül jó tud lenni, igazából erre a célra történt a beszerzés, de aztán valahogy elmaradt. Most viszont már el akartam használni, mielőtt végleg tönkre megy. És tekintettel arra, hogy a fiam óriási mennyiségű kekszet pusztított el az utóbbi napokban, kénytelen voltam pótolni a készletet. A következő süti lett belőle. Abszolút megosztó íz, lehet imádni és utálni, próbáljátok ki, nektek melyik!

25 dkg mogyoróvajat összemelegítettem

20 dkg cukorral (fele fehér, fele barna nád) és

20 dkg vajjal (valószínűleg kevesebb is elég lenne). Közben

30 dkg lisztet elkevertem

1 teáskanál szódabikarbónával és

egy csipet sóval. Hozzá öntöttem a mogyoróvajas keveréklet, majd hozzá ütöttem

2 tojást is. A lágy masszát összekevertem és hűtőbe tettem. Néhány óra múlva kicsit átgyúrtam és rúddá formáztam, majd kb fél centi szeleteket vágtam belőle. A tepsiben még picit meglapogattam, mogyorószemekkel díszítettem, aztán 190 fokos sütőben kb 10 perc alatt megsütöttem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr213478741

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gesztenyével töltött pulyka recept 2011.12.23. 16:03:15

Recept elkészítési módja: A megtisztított pulykát kívül-belül besózzuk, hasüregét bedörzsöljük majoránnával. Hagyjuk egy órát á

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása