Talán már írtam valahol, hogy mi a férjemmel nem magyon férünk meg együtt a konyhában. Mindkettőnknek meglehetősen határozott elképzelése van arról, hogy mit hogyan kellene készíteni, ez pedig előbb-utóbb szóváltáshoz vezet. Nem komoly persze a dolog, de szép lassan megtanultuk békén hagyni a másikat a konyhában. Az előszilveszteri bulinkra ezúttal ő vállalta a főzést (ami végül átcsúszott ugyan hozzám, de nem ez a lényeg). Krumpli és babsalátát szeretett volna készíteni többek közt. Majonézesen. Amivel nekem alapesetben nincs is semmi bajom, de ezúttal nagyon nem kívántam. Ezért aztán megkértem, hadd csináljam a saláták felét én, úgy ahogy én szeretném. Így lett aztán összesen négyféle saláta.

A saláták egyszerre, egyformán indultak:

A krumplit (főzni való, piros héjú) héjában, sós vízben megfőztem, meghámoztam (pár percre hideg vízbe szoktam tenni a forró krumplikat, így könnyen leválik a héja és a kezünk is túléli a dolgot), felszeleteltem. Igyekezzünk még melegen/langyosan felhasználni őket, hogy jobban magába szívják az ízeket.

A babot éjszakára beáztattuk, majd sós, fűszereres (babérlevél, bors, fokhagyma) vízben szintén megfőztük. Az összes salátába került még lilahagyma is, amelyet előre felszeletelt a férjem a rétegzéshez.

A majonézes saláták tulajdonképpen egyformán készültek. A férjem viszonylag híg öntetet kevert, ami tejfölből és majonézből állt, sóval, borssal, cukorral és mustárral ízesítve. A babot, ill. a krumplit lerétegezte a lilahgymával, majd majd ráöntötte a szószt, kicsit átkeverte és kész.

Az én majonéz mentes salátáim a következőképpen készültek.

A krumplit ill. a babot én is lerétegeztem a lilahagymával, majd a következő önteteket készítettem rá:

A krupmplit rétegzéskor is sóztam, borsoztam, majd mustárt kevertem ki kevés borecettel, sóval, majd langyos vízzel egészítettem ki annyira, hogy ellepje a salátát. Ez tipikusan az a saláta egyébként, amelyik minden egyes eltelt órával jobb és jobb lesz, tehát akár előző nap is elkészíthető.

A babra balzsamecetes, olajos öntetet készítettem, szintén sóval.

Friss petrezselyemmel pedig bármely saláta vidámítható, ízesíthető.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr313503587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása