Ez immár a 3. variáció ebből a levesből. Szóval ezer féle lehetőség van, lehet próbálkozni, megtalálni a kedvencet, ill. alkalmazkodni a fellelhető hozzávalókhoz. Ez most attól lett gyors, hogy konzerv babot használtam, egyébként pedig a szokásosnál több paradicsomot. Ha úgy vesszük, akkor ez egyfajta káposztaleves és mint ilyen, a diétákban is helye lehet. Rengeteg rostos zöldséget tartalmaz, kevés zsírt, a meleg, ízes lé pedig jól megtölti a gyomrot, kevés bevitt kalóriával is jóllakottnak érezhetjük magunkat.

5 dkg füstölt sonkát apró kockákra vágtam és 

kevés olíva olajon megpirítottam. Közben felkockáztam, szeleteltem, aprítottam

1 fej hagymát,

30 dkg vegyes zöldséget (sárgarépa, petrezselyem, pici zeller, póréhagyma) és

30 dkg fehér káposztát. A zöldségeket kicsit átforgattam az olajon, aztán felengedtem

1 l füstölt sonka főzőlével (végső esetben leves kockával, de akkor több sonka kell bele). Fűszereztem

sóval, borssal, babérlevéllel, kakukkfűvel, bazsalikommal és pici rozmaringgal. A zöldségek félfővésénél tettem bele

1,5 doboz hámozott paradicsomot,és

7-8 dkg tésztát (én most fodros nagykocka maradékot találtam a kamrában...) majd

1 doboz fehérbab konzervet a levével együtt. Tálaláskor reszelt parmezánnal szórjuk meg.

Ebből a levesből szinte lehetetlen ennél kisebb adagot főzni, ez pedig kb 6-8 adagot jelent.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr494119057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása