Még karácsony előtt beleszerettem ebbe a receptbe (vagy legalábbis valami hasonló volt a Szuflé című újságban, ahol parfümöket próbáltak ételekkel "utánozni"), de csak most került rá sor, hogy elkészítsem. Még éppen idejében, végül is még télies a hangulat. Az aszalt szilvák már jó ideje áztak a vörösborban, szenzációs szirup keletkezett belőle, ami aztán egy kis vajjal, cukorral összefőzve még tovább finomodott. Bevallom, nehezen öntöttem a tepsibe, szívesebben ettem volna meg úgy, ahogy volt... No de a tészta sem semmi, a maga fűszerességével, úgyhogy mégis rábeszéltem magam a sütemény folytatására.

Először is készítsük el az aszalt szilvás szirupot:

15 dkg aszalt szilvát áztassuk 15 percig (de még jobb, ha tovább)

1 dl vörösborban, majd

egy evőkanál vajjal

egy csipet sóval és

2 csomag bourbon vaniliás cukorral ízesítve főzzük sziruppá. A tésztához hevítsünk

6 dkg vajat egy lábasban, egészen addig, amíg meg nem barnul, majd ha kisé kihűlt, keverjük ki

6 dkg cukorral (lehetőleg barnával),

1 tojással,

3 evőkanál tejszínnel,

1 evőkanál mézzel, fűszerezzük

vaníliával, fahéjjal, szegfűszeggel, majd adjunk hozzá

késhegyni sütőporral elkevert

7.5 dkg lisztet.

Ezt az adagot egy 10*20 cm-es kis tepsiben sütöttem, úgy, hogy a tepsi aljába sütőpapírt szabtam, kissé beolajoztam, erre tettem a az aszalt szivás szirupot, majd erre rá a kevert tésztát. 175 fokon 25 percig sütöttem. Az adag duplázásával egy 23 cm-es tortaforma készíthető, azt kb 40 percig kell sütni.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr34130490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása