A hagyományos magyaros ételeket nem nagyon szoktam variálni. Azok úgy jók, ahogy vannak, ahogy megszoktuk őket. A szükség azonban olykor törvényt bont. Hirtelenjében több emberre kellett főznöm, mit ahányra a rendelkezésre álló hús elég lett volna. Így jött képbe a gomba. Ez mondjuk önmagában még nem lett volna olyan nagy dolog, hiszen van borjú és gombapaprikás is, a kettő összekeverése talán még nem kifejezetten szentségtörés. Csakhogy sem paprika, sem paradicsom nem volt itthon. Ekkor jött az isteni szikra! Ajvár viszont van. És mivel én főztem be, pontosan tudom, hogy főként paprika és paradicsom van benne, az a kis egyéb ez meg az pedig, úgy döntöttem, nem fog kiérződni a végeredményból, csak valami pikáns jó ízt okoz majd. Így is lett. A gombás borjúpaprikás ajvárral finom lett, mindenkinek ízlett, én pedig nem is árultam el, hogy van benne egy kis csavar...

Kevés mangalica zsíron megfonnyasztottam

2 fej apróra vágott hagymát,

ztam, belekevertem

2 csapott evőkanál pirospaprikát, majd hozzáadtam

1 kg borjú combot, amit kis kockákra vágtam, majd

0,5 kg gombát szintén kisebb darabokra vágva. Ízesítettem

2 evőkanál ajvárral,

2 gerezd reszelt fokhagymával és

kevés frissen őrölt borssal, mert én így szeretem... Fedő alatt, lassú tűzön készre főztem a pörköltet, majd

1 evőkanál lisztet elkevertem

2 dl tejföllel és ezzel habartam be. Ezután már csak éppen összeforraltam, aztán levettem a tűzről és 10-15 percig hagytam, hogy a liszt megfőjön a maradék hőben. Nokedlivel tálaltam, mintha sima paprikás lett volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr984445730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbychef · http://hobbychef/blog.hu 2012.04.19. 11:09:13

Csodás lett az eredmény. Nos, így lehet a szükségből erényt kovácsolni.
süti beállítások módosítása