Azt hiszem, megtaláltam. A rebarbara tökéletes felhasználási módja. A kompóttal egyszer már tavaly is próbálkoztam, de annak lekvár lett a vége... Ami nem lett olyan nagy baj, de a cél mégsem ez volt. Ezúttal jobban figyeltem. A rebarbara ugyanis olyan pillanatok alatt fő meg, hogy nagyon résen kell lenni. Gyakorlatilag, ha hideg vízbe teszzük fel főni, akkor mire forr a lé, addigra kész is van. És ezután is jobban tesszük, ha elkezdjük nyomban hűteni, mert ha még sokáig áll a forró vízben, képes és szétesik, aztán megint lehet belőle lekvár... De ezúttal ügyes voltam, a kompót tökéletes lett. Az édes lé behízelgőbbé tette a rebarbara savanykás ízét, miközben kellemesen pikánssá is vált közben. Egy kis vaníliás mascarponéval és eperrel pedig kifejezetten remek desszert vált belőle.

Kb 0.5 kg rebarbarát megtisztítottam, ami azt jelenti, hogy a két végét levágtam, a vastagabb rostos külső részeket pedig lehúztam, majd kb 2-3 centis darabokra vágtam. Hideg vízben tettem fel főni

2 evőkanál barna nádcukor,

némi frissen reszelt gyömbér és

löttyintésnyi narancslikőr társaságában. Mikor a lé felforrt levettem a tűzről és hideg vízbe állítva hűteni kezdtem, amit aztán a hűtőszekrényben folytattam. Önmagában is fogyasztható, de a

2 csomag (bourbon)vanilás cukorral kikevert

25 dkg mascarponéval és az eper díszítéssel tovább gazdagítható.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr764490127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2012.05.08. 18:55:36

hol lehet rebarbarát szerezni? nekem nagy kedvencem egy rebarbarás gyömbéres fagyi, megpróbálnám sorbet formában valahogy összehozni...
süti beállítások módosítása