Bonbon házilag

Címkék: édesség bonbon

2013.01.19. 11:43

Ez persze még karácsony előtti történet... No de előttünk a Valentin nap, mindig vannak születés és névnapok, évfordulók, különleges alkalmak!

Évek óta elegem van már a karácsonyi ajándékvásárlásból. Nem erről kéne szólnia ennek az egésznek. Teljesen függetleníteni persze nem tudom magam ettől - bár néha próbálkozom sztrájkkal, de aztán mindig beadom a derekam. Így történt ez most is, de a vásárlás mellett ezúttal mással is készültem. Bonbonokat gyártottam. Eredetileg személyre szabott ízesítéssel szerettem volna, de ez így elsőre nagy falatnak bizonyult. Így aztán mindenki egyen bonbont kapott: egész mogyoróval és mogyorós nugáttal töltötteket. Bár a képen csak az étcsokis változat van fényképezve, készültek tejcsokis bevonattal is. 

bonbon dobozban.JPG

Nem lettek persze tökéletesek, de így elsőre elégedett vagyok velük. És ami a fontosabb, az ajándékozottak is azok voltak :) A fiam nemes egyszerűséggel a legjobb bonbonnak minősítette, amit valaha evett... Ez persze lehet, hogy túlzás, de a sikert mindenképpen jelzi. 

Ami pedig az elkészítést illeti, én innen tanultam. Nagyon izgultam, több alkalommal is végeztem néhány darabos próbagyártást, ennek során kellett rájönnöm arra, hogy nem minden töltelékkel boldogulok egyelőre. De gyűltek a tapasztalatok, aztán egy szép napon nekiálltam a lányommal és elkészültek. 

A munka menete, nagy vonalakban, mert a részleteket tényleg érdemes a linkel oldalról megtanulni inkább.

1. csoki temperálása

2. forma kikenése, hűtése

3. közben töltelék előkészítése, majd betöltése

4. befedés, hűtés

5. kiszedés a formából, csomagolás

6. és csak most esszük!!! (betarthatatlan...)

A mogyorós nugátot az Aldiban vettem készen, a mogyoró szemekből pedig a kisebbeket kell választani, különben nem férnek be... A próbák során készültek bonbonok narancsos marcipán töltelékkel (szintén az Aldiból), valamint vörösborban áztatott aszalt szilvával (ez saját gyártmány). A viszonylag puhább töltelék befedése azonban problémásabb lehet, ill. vastagabb hüvely szükséges hozzá, hogy kiszedésnél nem roppanjon be. Még valami. A jégkockakészítő szilikon forma nem jó ehhez, túl merev, nem lehet kiszedni belőle sérülésmentesen a bonbonokat. Az említett blog felhívta erre a figyelmet, de én azért kipróbáltam... Hallgassunk a tapasztaltabbakra! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr35021127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2013.01.20. 19:49:38

bizony,ezek a bonbonok fantasztikusan finomak,egyszerüen eltüntek a spájzból, a kisegerek megették !
süti beállítások módosítása