Az utóbbi hetekben, hónapokban sokat foglalkoztam ezzel a témával. Utána olvasgattam a finomított fehér cukor káros hatásainak. A testsúlyra gyakorolt hatásnak nem kellett utána olvasnom, ezt tapasztalom magamon... No de ha nem cukor, akkor mi legyen? És hogyan? Mert a nagy elhatározások mindig a gyakorlati nehézségek során szoktak elbukni. Ezért indítottam egy kis sorozatot a Facebook oldalamon. Az okosságokat a netről gyűjtöttem össze, az én hozzáadott értékem az, hogy megpróbálom egy picit rendszerezni a dolgokat, az "elméleti képzés" után pedig saját tapasztalataim alapján a gyakorlatban alkalmazható ötleteket fogok megosztani. Olyanokat, amiket bárki megvalósíthat, miközben dolgozik, háztartást vezet és főz a kisebb-nagyobb családra, akik nem feltétlenül szeretnének egyik napról a másikra valamely divatos 90naposmayoharcosbionatúrpaleovega diéta résztvevői lenni. 

Saját és a környezetemben látottak alapján az életmódváltás kétféle módon is végbemehet. Egyszeri hirtelen váltással, vagy lépésről, lépésre, olykor egyet hátra, de aztán kettőt előre módon. Az előbbi megoldást rendszerint valamilyen sokk váltja ki, súlyos betegség derül ki, amely ellen tenni kell valamit. Ilyenkor általában elég erős szokott lenni a motiváció és számíthat az ember az erőteljes családi támogatásra is. Mert ez utóbbi nélkül nagyon nehéz, szinte lehetetlen. Azt hiszem, jó néhányan megtapasztaltuk már, hogy hiába a nagy elhatározás, ha a család többi tagja nem eszi meg a vadonatúj ételeket, mindig kétféle dolgot készíteni időigényes és előbb-utóbb belefárad az ember...

A másik módszer lassabb és pont ebben van a hibázás lehetősége. Ha túl lassú a váltás, akkor nem látványosan gyordsak az eredmények sem és akkor jöhet a nem éri meg, úgyis mindegy érzés. 

Ezzel együtt én ez utóbbi megoldás mellett vagyok, de ez nyilván habitus kérdése is. Tarts velem, ha te is szeretnéd megpróbálni! Nekem is könnyebb lesz így, mert nagy égés lenne ám azok után abbahagyni a lépegetést, hogy néhányan esetleg már ott lépkednek a nyomomban...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr735097942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása