Erdei gombás, zöldfűszeres leves

Címkék: leves gomba

2013.06.11. 10:15

Két jó dolog volt ebben a május végi, június eleji esős időben: nem kaptam hőgutát futás közben és nőttek a gombák. Itt és most a gombákkal foglalkoznék inkább. Nincs semmi baj a csiperkével, szeretjük, esszük is gyakran, de a vadon növő gombáknak olyan aromája van, amit kár lenne kihagyni, ha hozzá juthatunk. Aki ért hozzá, vagy van gombaszakérő a piacon, az maga is szedheti, a többieknek marad a vásárlás.  Meglehetősen borsos áron... Ezért aztán keverhetjük csiperkével, mint most én is.  Aztán itt vannak a friss zöldfűszerek. Így frissen egészen más ízük van, mint szárítva: enyhébb, zöldebb, frissebb. Ezeket a növényeket akár egy erkélyen is termeszthetjük és már néhány szál fantasztikusan feldobja a megszokott ételeinket, a téliesebb, nehezebb ételeket is felfrissíti.

vegyes erdei gombás leves.JPG

Kevés olajon megfuttattam

25 dkg vegyes erdei gombát és 

25 dkg csiperkét, persze mindkettőt felszeletelve. 

Csipet sóval, borssal ízesítettem, majd amikor már levet eresztett felöntöttem

1 l csirke alaplével (végszükség esetén leveskocka használható), Ekkor adtam hozzá

2 szál újhagymát, 1 gerezd fokhagymát, néhány szál petrezselymet, néhány levél kakukkfüvet, lestyánt és tárkonyt. Kb félóra főzés után behabartam

1 evőkanál liszttel és

1-1 dl tejszínnel és tejföllel néhány percig ezzel is főztem, majd kicsit állni hagytam. Tálalás előtt a belefőtt fűszereket kihalásztam és frissen vágottakkal tálaltam, szerintem néhány csepp citromlé is jót tesz neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr205350179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása