Egy újabb zöldség a konyhámban. Immár nem csak a fővárosi hiper-szuperekben, de lám, a mi kisvárosinkban is megjelent az édesburgonya, avagy batáta. Amely a magyar nevével ellentétben a legkevésbé sem burgonya, hanem valami szulákféle.  Bár ránézésre azért tényleg elég krumpliszerű. Amely hámozás után azonban átalakul sárgarépaszerűvé. Ez főzés után még inkább így lesz. Sokan a sütőtökhöz hasonlítják inkább, ami az édessége miatt jogos is valóban, de ízre inkább répa. Szerintem. Szóval, nem kell olyan földön túli bátorság a kipróbálásához. Már csak azért sem, mert magas vitamin és ásványi anyag tartalma miatt egészséges, szénhidrát tartalma miatt laktat, mivel azonban ez a szénhidrát lassú felszívódású, újra csak az egészséges jelzőig jutunk vissza. 

batáta krémleves blog.JPG

No és mi legyen az első étel, ami készül belőle, na mi? Az én konyhámban ez nem kérdés. Krémleves.

Egészséges mivoltát teljes mértékben kihasználandó igyekeztem nem sok egészségtelen dolgot belepakolni. 

kb 50 dkg batátát (egy db szép példány) meghámoztam, felkockáztam, ugyanezt tettem

1 fej hagymával és 

2 gerezd fokhagymával is. Bő 

1 liter vízzel feltettem főzni. Alaplé híján

2 kocka zsírszegény bio zöldségleves kockát tettem bele és puhára főztem, kb 20 perc alatt. 

1 dl főzőtejszínnel együtt leturmixoltam. Fűszerként 

borsot, pici gyömbért és curryt használtam, ezek jól mennek az édeskés ízhez. 

batáta nyers blog.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr205799819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása