Zellerszár krémleves

Címkék: leves zellerszár

2014.03.03. 08:00

A zellerszár, avagy halványított, avagy angol zeller egy friss, üde, magas víztartalmú, aromás zöldségféle. És mint ilyen, nem feltétlenül a krémleves az első, ami eszünkbe juthat róla. De van az úgy, hogy a körülmények... Meg amúgy is krémleves mániás vagyok, ez teljesen egyértelmű. No, de a lényeg az, hogy nocsak-nocsak, a zellerszárból is lehet krémlevest készíteni, ráadásul finomat.

zellerszár krémleves blog.JPG

kb 35 dkg zellerszárat felkockáztam (ami a fél kilóból hiányzott, azt illendően salátának ettem meg), 

1 fél fej hagymával (5 dkg) együtt, majd

kevés (1 dkg) vajon kissé ,megpirítottam, majd megszórtam

1 evőkanál (2.5 dkg) teljes kiőrlésű tönkölyliszttel, majd felengedtem vízzel, amit 

1 zöldségleves kockával (bio, zsírmentes) ízesítettem. Jobb megoldás persze a házi csirke alaplé, de most nem volt. Puhára főztem, majd összeturmixoltam

1 dl főzőtejszínnel és

1 kiskanál (1 dkg) mustárral együtt. összeforraltam és készen is lett. 

4 x 250 g leves lett belőle. 1 adag tartalma: 88 kcal  F:3  SZ: 9 ZS: 5

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr255840391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kun Mária 2014.08.25. 12:25:32

Ezt még ma megcsinálom Eszti ! :)
süti beállítások módosítása