Amilyen sokáig nem sütöttem piskóta tekercset, mostanában olyan sokszor. Annyira, hogy most már nem is volt képem még egyszer megcsinálni, gondoltam, lekvár helyett töltök bele valami csokis krémet. Aztán ez lett belőle :) Alig pár perccel több időráfordítás, ennyit simán megér, sőt, annyira jó lett és tulajdonképpen jól is néz ki, hogy simán elsüthető ünnepi alkalomra is. (megjegyzés magamnak: B sajnálatos módon nem szerette)

csokitotorta pirított mandulával blog.JPG

Először is a szokásos piskótalap

6 tojás fehérjét habbá verem csipet, majd további keverés közben beleteszek

10 dkg cukrot (nálam 5 dkg eritrit és 5 dkg fruktóz),

csipet sót

reszelt citromhéjat, majd a 

6 tojás sárgáját egyenként. Hozzászitálok

10 dkg lisztet, amit aztán óvatosan beleforgatok. Mehet a massza egy nagy tepsibe, amibe előzőleg sütőpapírt tettem 180 fokon (légkeverés 160) 5-10 percig sütöm. Még sose néztem meg a pontos időt, de messzire nem érdemes menni... Mikor elérte a kívánt színt, kiveszem, a széleit meglazítom majd egy konyharuhára fordítom. Egy másik, nedves konyharuhát borítok a tetejére és pár perc pihentetés után húzom le róla a sütőpapírt. A nagy lapot feleztem, majd ezeket harmadoltam, így 6 lapot kaptam. Ezek közé került a krém, amit közben készítettem el:

15 dkg étcsokoládét beleolvasztottam

1,5 dl tejszínbe. Előbb vízfürdőben hűtöttem, aztán bevágtam a fagyasztóba. Mikor megszilárdult habosra kevertem, miközben tetszés szerint ízesíthető (nem kötelező egyáltalán, ezek nélkül is jó) némi vaníliával, leheletnyi fahéjjal, reszelt narancshéjjal, de akár chilivel is ha van merszünk a család elé állni vele. Én most a fahéjnál maradtam. Hozzákeverek

25 dkg mascarponet is és már tölthető is a torta. Díszítés megint tetszés szerint választható, nálam 

egy marék szeletelt mandula megpirítva, de lehet mogyoró is, aprított aszalt gyümölcs stb.

csokitorta szelet másolata.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr686741955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása