vadas marha

Címkék: marha hús

2011.04.06. 08:30

Tudom, vérciki (mert korszerűtlen, egészségtelen, "álmagyaros"), de Horváth Ilona szakácskönyvét lapozgatva jutott eszembe, hogy régen főztem már vadas marhát. Olyan módon pedig ahogy itt le volt írva, még sohasem. Úgy döntöttem, kipróbálom ezt az ecetes, hagymás, fűszeres pácolást. Jó is lett, de nem éreztem akkor különbséget, hogy feltétlenül érdemes lenne ezzel így pepecselni. Igazából azt hiszem, ennek egy vén marha esetében lehet jelentősége, hogy puhuljon a hús, de az a növendék nyak, amiből én készítettem (mert rostélyost nem kaptam, pedig egyébként ebből szoktam) nem igényelte ezt a fajta előkészítést. És a fénykép már megint csak a maradék... A köretként tálalt zsemlegombóc pedig "gyári", a lapcsánka pedig tojás híján krokett helyett készült.

A pácléhez

1 nagy fej hagymát karikákra vágtam és

1 l vízben

sóval, babérlevéllel, pár szem borókabogyóval és rózsaborssal félpuhára főztem, majd tettem bele

2 evőkanál borecetet. Mikor langyosra hűlt, ráöntöttem

1 kg felszeletelt marhahúsra és hűtőbe dugtam. Szándékaim szerint 1 napot pácolódott volna, de úgy alakult, hogy kettő lett belőle.

2-3 dkg füstölt szalonnát apró kockákra vágtam és kiolvasztottam a zsírját, erre tettem rá a hússzeleteket a hagymával együtt, valamint

kb 20 dkg sárga és fehérrépát vegyesen (kockákra vágva). Fedő alatt szép kényelmesen puhára pároltam a húst, ekkor kivettem őket a lábasból, a zöldségeket pedig zsírjára sütöttem, pici liszttel meghintettem, majd leturmixoltam. Egy másik lábaskában cukrot karamellizáltam és ezt is a mártáshoz adtam, majd 

mustárral, tejszínnel ízesítettem, még egyszer összeforraltam és visszatettem bele a hússzeleteket (részben, mert a lányom a mártást nem szereti, ő natúr módon kapta). Zsemlegombóccal, krokettel a legfinomabb, menzán tésztával dukál...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr52800446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása