eper

Címkék: eper

2011.06.11. 19:00

Elszánt küzdelmet folytattunk, de az eper győzött (bár tisztességtelen eszközök bevetésével - a lányom csalánkiütéseit ide sorolom)... Több terem, mint amennyit folyamatosan meg tudunk enni, illetve fel tudok használni a könyhában. Így aztán a lekvárfőzést és a passzírozott eperpüré fagyasztását választottam a kínálkozó lehetőségek közül. Előbbi, azt hiszem, nem szorul magyarázatra. Utóbbi rendkívül helytakarékos megoldást jelent és kitűnően felhasználható fagylalthoz, süteményekhez krémekhez.

1 kg frissen szedett eperből mosás, válogatás, kicsumázás, pesszírozás után 80 dkg püré lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr342969156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrs gyrmur 2011.07.09. 13:18:51

Szia! Valamiért csak most fedeztem fel a blogot, talán mert most dobta ki az Index.
Az eperhez így utólag az lenne az ötletem, hogy ha valahol találsz egy paradicsom passzírozót (nekem a régi típusú, darálóforma jött be, igaz, nincs is másik itthon), akkor azzal könnyebben megy. Sőt én ez idén a sárgabarackot is áttoltam rajta, nagyon szépen kiszedte belőle a barack szálait.

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.07.09. 13:58:16

@mrs gyrmur: amennyit én paszírozok, ahhoz megteszi a szűrő is :) de ha szembe jön egy paradicsom passzírozó, akor csak megveszem, mert paradicsom befőzésnél még jól jöhet... kár, hogy idén nem lesz saját :(

mrs gyrmur 2011.07.09. 21:05:12

Nem tudom, merre laktok, de valami jófajta piacon ha van edényes (cigányok szoktak a legjobbak lenni ebben a műfajban), érdemes próbálkozni, de ahogy én néztem, jobb a darálóforma, mint ami kerek tál formájú.
süti beállítások módosítása