Birsalma kompót

Címkék: birsalma

2011.10.10. 08:30

Állt egy kis birsalmafa a telkünkön, amikor megvettük. Még az építkezést is túlélte. Aztán pár év múlva mégis megadta magát... De abban a néhány évben, amíg volt nekünk, nem volt kérdés, hogy ősszel birsalmakompótot is főzni kell. Mióta nincs ez a kis fa, nem jut minden évben eszembe. Idén azonban szerencsére igen! Egyszerűen imádom ezt is, akárcsak a sima almakompótot, szerintem napokig el tudnék élni rajta... Egy kérdés merül csak fel bennem minden alkalommal, amikor készítem. Az valami előírás, hogy minden birsalmának kukacosnak lell lennie??

 

4 nagy birsalmát meghámozok, felszeletelek és azonnal

citromos vízbe teszem, hogy ne barnuljon meg. Édesítem

cukorral (most éppen világos nádcukorral, mert kaptam valahonnan egy kis csomagocskát) és mézzel, fűszerezem

vaníliával, szegfűszeggel, fahéjjal majd megfőzöm. Behűtve a legjobb persze, de én langyosan is szeretem, akár magában desszertként, vagy uzsonnára, de akár sült húsok mellé köretnek is.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr203288916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.10.15. 04:25:56

P.halmi pálinkáriumhoz érkezett 2 kamionnal kaptam egy ládával érdekes nem kukacos és nem rohad.Eddig ha a piacon vagy házaknál vásároltam az ritkán volt egészséges.Mi birs sajtot csinálunk.Jelenleg érleljük szenzációs illata van"ha nem rohad erre is jó"
süti beállítások módosítása