Szarvaspörkölt

Címkék: szarvas magyaros vad hús

2011.11.11. 08:30

Nincs vadász a családban, ritkán jutunk vadhúshoz. Nem, mintha ne lehetne manapság már egyes boltokban is hozzájutni, de az azért mégiscsak más. Ráadásul nem is örvend nálunk osztatlan népszerűségnek. Ezúttal azonban nagyon rákívántam, ahogy megláttam a húsos pultban a konyhakész pörköltnek való szarvashúst. Eredetileg gulyásnak szántam (ebből eddig a Vidróczkiban ettük a legjobbat Mátraszentistvánon), de aztán rájöttem, hogy 80 dkg húsból igen tisztességes mennyiségű leves lesz ám, a család viszont elég hiányos lesz a következő napokban. Így aztán maradt a pörkölt. Aki szereti, annak nagyon ízlett, aki nem bírja a vadhúst, annak nem annyira. Hát így megy ez.

 

2 nagy fej hagymát apróra vágtam és

1 evőkanál sertészsíron üvegesre pirítottam. Dobtam rá

pár szem borókabogyót és szegfűborsot (mozsárban összetörve), majd a

80 dkg szarvashúst. Átpirítottam, majd

sóztam, borsoztam, megszórtam pirospaprikával, majd tettem bele

2 gerezd fokhagymát lereszelve, valamint

paprikát és paradicsomot. Fedő alatt saját levében pároltam, majd fűszereztem még

néhány ágacska friss kakukkfüvet. Mikor már majdnem teljesen megpuhult a hús, akkor öntöttem bele kb

1.5-2 dl vörösbort és így pároltam készre. A fiam kenyérrel, a lányom krumplival, jómagam pedig másnap juhtúrós puliszkával ettem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr773365907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása