Kakaós mézes

Címkék: advent méz kakaó aprósütemény

2011.12.21. 08:30

Ez a süti szerepel már a gyűjteményes posztokban. Annak oka, hogy most mégis külön is mejelentetem, az, hogy megtaláltam a kézzel írott eredeti receptet. És döbbenten szembesültem vele, hogy az elmúlt évek alatt mennyire átalakítottam. Úgyhogy elhatároztam, hogy most megint az eredetit sütöm meg. De aztán mégsem, mert azért tapasztalatok csak gyűltek közben. Úgy tűnik, ezzel most sikerült megtalálnom a legjobb változatot, ami frissen ropog mint egy keksz (de nem törik bele az ember foga), később pedig szépen megpuhul. A díszítés sajnos még mindig nem az erősségem, mármint, főleg az a baj, hogy nem tudok megfelelő állagú cukros tojásfehérjét készíteni. Mindig túl vastagon fog és szétterül... Ez aztán behatárolja a mintákat, pedig a lányom ügyes keze sok mindenre képes lenne és így, hogy sötétebb a tészta a kakaó miatt, a nagyobb kontraszt miatt látványosabb is lehetne akár...

25 dkg mézet összemelegítettem

15 dkg cukorral és

15 dkg vajjal. Közben

50 dkg lisztet egy tálba szitáltam, hozzá kevertem

1 teáskanál szódabikarbónát

2 evőkanál kakaóport,

2 evőkanál mézeskalács fűszerkeveréket. A vajas-mézes keveréket hozzáöntöttem, majd

1 tojást és

2 evőkanál rumot is. Egy kézzel, szinte csak az ujjaimmal összekevertem a lágy tésztát, majd folpackba téve egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap kisebb adagonként kinyújtottam (3-4 mm vastagra), kiszaggattam, majd 180 fokos sütőben kb 10 percig sütöttem. Fontos, hogy ne süssük túl, nézzük meg, hogy az alja színesedik-e már, ha igen, akkor készen van, ne várjuk meg, hogy a széle is barnulni kezdjen (mondjuk ezt ennél a sötét tésztánál nem egyszerű megállapítani - közelől kell nézni :) ) Késsel, vagy valamiélyen lapos szedőlapátkával még melegen szedjük le a tepsiről és tegyük rácsra hűlni. Óvatosan, mert ekkor a tészta még lágy, könnyen deformálódik! Ezután pedig tetszés szerint díszíthető, de akár csokival is bevonható.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr83478585

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gesztenyével töltött pulyka recept 2011.12.23. 16:03:15

Recept elkészítési módja: A megtisztított pulykát kívül-belül besózzuk, hasüregét bedörzsöljük majoránnával. Hagyjuk egy órát á

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása