Citromos szelet

Címkék: citrom sütemény

2012.01.10. 08:30

Nem nagyon szeretem a piskótát. Leginkább azért nem, mert ritkán lehet igazán jót enni. (Én sem vagyok nagy ász benne...) Így aztán ezt a piskóta kinézetű süteményt csak illemből kóstoltam meg, mikor egyik ismerősöm megkínált vele. Aztán meg elkértem a receptjét! Amilyen egyszerű az elkészítése, épp annyira nagyon finom is. Nem tudok mást mondani: meglepően finom. Érdemes kipróbálni maradék tojásfehérjék hűtőben tengődése esetén. Ráadásul, mindegy mennyi van, mert a recept könnyen konvertálható a megfelelő mennyiségre. Nekem most 4 volt, ehhez írom a receptet.

4 tojásfehérjét kemény habá verek, majd hozzáadok először

12 dkg porcukrot, aztán

reszelt citromhéjat és pár csepp citromlét, majd

8 dkg lisztet, végül

4 dkg jó puha vajat. Mindegyik hozzávaló után tovább verem a habos tésztát. Kivajazott formába tesszük és pár percig 180 fokos sütőben sütjük, majd levesszük a hőfokot 150 fokra. Kb 30 perc alatt sül meg. Nekem kicsit megégett, betegápolásból kifolyólag...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr223532048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása