Valami hihetetlenül finom lett ez a torta! Jelenleg első számú kedvenc, még, még, még! Egyébként alig néhány nappal azután, hogy kiderült, ez lett az ország tortája, már meg is kaptam a születésnapomra. Egész egyszerűen pontosan az én szám íze szerinti sütemény ez. Nem túl édes, szaftos, gyümölcsös, vaníliás, mákos.  Elkészítése kissé macerásnak tűnik, de biztos vagyok benne, hogy én is megpróbálkozom majd vele. 

szabolcsi almás, mákos torta.jpg

A Kelet Magyarország Ízvílág rovatában megjelent a torta receptje, amely 3 db torta hozzávalóit tartalmazza.

A tésztát, kicsit át formáltam, a tojásfehérjét nem súlyra mértem, 10 tojásból a mi piskótánk tésztáját készítettem :

10 tojásfehérjét felvertem, 

10 evőkanál cukor tovább vertem majd bele a

7 db tojássárgája, / 3 a krémbe kell/.

7 db babapiskótát összetörtem,  a tésztához kevertem, ezután beletettem a

2 db, 13 dkg reszelt almát és

20 dkg darált mákot,

citromhéját. A lapok elég laza szerkezetűek lettek ragadtak, de teflon sütő papír segítségemre volt, arra borítottam. A lapokat a 22 cm-es kerek tortaforma alsó lapján sütöttem, 6 darabot.

Krém:

7dkg kukorica keményítőt elkevertem

3 dkg cukorral és

3 db tojássárgájával, hígítottam

1 dl tejjel, majd a felforralt fél liter tejhez öntöttem,

Kikavartam, megfőztem kevertem bele vanília cukrot 1 teáskanállal.

Ha kihűl belekavarom a 25 dkg felvert tejszint.

Almatöltelék:

Fél kg reszelt almát, 5 dkg vajon megpároltam, adtam  hozzá 5 dkg cukrot,

fél citrom levét, teáskanál fahéjat.

Már csak össze kellett rakni. A tetejére egy almát felszeletelek, vajjal, cukorral karamellizálom, ezzel díszítem.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr394775987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása