Jó dolog ám a többi gasztroblogot olvasgatni, az ember rengeteg érdekességgel, jó ötlettel találkozik. Volt időszak amikor mentegettem is a nekem tetsző recepteket, de aztán olyan sok lett, hogy értelmét veszítette a dolog. Így aztán csak olvasok és gyűlik bennem a virtuális tapasztalat. Sokszor csak emlékeimre támaszkodva készítek el valamit, máskor konkrétan emlékszem egy-egy ételre, amit aztán visszakeresek. Ez utóbbi történt most is, erre a süteményre céltudatosan kerestem rá Citromhabnál, mert nagyon megtetszett. Aztán persze belekontárkodtam a receptbe, el is rontottam ennek következtében, de a lényeg "átjött" így is. A tojáshabbal lazított töltelék és a reszelt tészta a tetején fantasztikusan könnyeddé teszi ezt az almás süteményt, mintha nem is egy pitét, hanem valami krémes sütit ennénk. És mert fiam nem hajlandó gyümölcsös sütiket enni (bár néha azért okoz meglepetéseket, igaz Csilla :) ), ezért neki készült túrós változat is.

 

 

0.5 kg lisztből

20 dkg cukorral (legközelebb 15-el fogom kipróbálni),

25 dkg vajjal,

1 csomag sütőporral,

csipet sóval,

reszelt citromhéjjal,

3 tojás sárgájával és

kb 3 evőkanál tejföllel tésztát gyúrtam. Nagyobbik felét (max 2/3) hűtőbe tettem, a kisebbiket pedig a fagyasztóba. Míg a tészta pihent, addig meghámoztam és lereszeltem

1 kg almát, amit

citromlével és

5 dkg cukorral ízesítettem, de az eredeti recepttel ellentétben én nem pároltam meg, csak így kevertem bele

fél csomag vaníliás pudingport. Ennek következtében aztán el is ázott az alsó tészta, szóval legközebb nem hagyom ki ezt a lépést. A túrós változathoz

50 dkg túrót összekevertem

1 tojással,

5 dkg (részben vaniliás) cukorral és

reszelt citromhéjjal. Ezután felvertem a tésztakészítés során kimaradt

3 tojásfehérjét és 2/3 - 1/3 arányban az almás és a túrós töltelékhez kevertem. Egy tepsibe (35x24cm) belenyújtottam a nagyobbik adag tésztát, ráhalmoztam a kétféle tölteléket (szintén 1 ill. 2/3) a tetejére pedig ráreszeltem a kisebb adag, mélyhűtőből kivett tésztát. 200 fokon addig sütöttem, míg szépen színesedni kezdett a teteje. Szeletelni nekem igazából csak teljesen kihűlve sikerült (legalábbis szépen), viszont elázott tészta ide vagy oda, épp csak megérte a 24 órát...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr973235538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacusru 2011.10.19. 00:51:18

Pont ezt a receptet még nem próbáltam, de mostanában kísérletezem vajas tésztákkal.
Ha nedvesebb a gyümölcs, és nincs kedv/idő párolgatni, akkor lehet egy olyan huncutságot csinálni, hogy elkerüld a tészta ázást, hogy az alsó réteget elősütöd.
Én mostanában szilvás dolgokat gyártok... az is elég sok levet ereszt lecukrozva. Így 10-12percet 180fokos sütőben elősütöm az alsó tésztát, majd rá megy a töltelék, a tetejére a reszelt tészta (morzsolt) és vissza a sütőbe kb. 20percre.

Lacusru 2011.10.19. 00:54:38

Ja és az én bevált arányom majdnem hasonló: 25dkg vaj, 35dkg liszt, 15dkg porcukor, 3tojássárga... + 10dkg bármilyen pirított, majd darált mag (legjobb a dió, de mandulával vagy török mogyoróval is fincsi)

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.10.19. 15:32:31

@Lacusru: ez a darált mag jól hangzik bele. még a végén egészséges lesz! :)

Lacusru 2011.10.19. 15:35:19

Hát, végre van friss dió... wokban pirítottam meg, majd ledörzsöltem a bőrét és ledaráltam! Naggyon finom :-)

Sőt, diétás is... mivel nem szórom meg porcukorral :-)

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.10.19. 15:42:10

@Lacusru: hát ezt most konkrétan megkívántam, irány a piac!

Lacusru 2011.10.19. 16:14:08

@eszterlánc21: Vegyél még mellé 60dkg szilvár is. Ameddig még van :-) kockázd fel, cukrozd le, faháj + őrölt szegfűszeg... és azt tedd a tésztába! Fantasztikus lesz. (persze, csak ha szeretitek a szilvát)
süti beállítások módosítása