Egyre nehezebben viselem, ha a gyerekeim bolti vackokat esznek. Márpedig ha éppen nem szendvicset visznek tízóraira, akkor valamilyen bolti péksüteményre esik a választás, amiknek a minősége, frissessége bizony elég változó. Így aztán vettem egy nagy levegőt és az ebédeken túl igyekszem a tízóraikról is magam gondoskodni. Elsőként a pizzás csigára esett a választás, részben azért mert nagy kedvenc, részben azért, mert még sohasem készítettem, de már régóta dédelgetem magamban ezt az ötletet. Így aztán egy szép vasárnap délután recepteket kerestem, gondoltam azokat át és újra, majd megalkottam az én verziómat. Vacsorára készült el és bizony alig sikerült megmenteni a másnapi tízóraira valót...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 dkg élesztőt felfuttattam

1 dl langyos tejben, amit

1 kiskanál cukorral édesítettem.

50 dkg lisztet egy tálba szitáltam, hozzáadtam az élesztős tejet,

1 púpos evőkanál tejfölt,

3 evőkanál olíva olajat,

kb. 1.4 dl langyos vizet

1 dkg sót. A hozzávalókat alaposan összegyúrtamm, dagasztottam. Én szeretem kézzel csinálni és ezt a mennyiséget még nem is nehéz. Bár ahogy régen mondták, dagasztani addig kell, míg a homlokről az izzadtság el nem kezd csöpögni... A cipóvá formált tésztát meleg helyen kb 1 órán át kelesztettem. Közben elkészítettem a tölteléket:

1 fej hagymát,

1-2 gerezd fokhagymát apróra vágtam és

1-2 evőkanál olíva olajon megdinszteltem. Hozzáöntöttem

3-4 dl paradicsomlét (nekem ez még az utolsó üveg volt a tavalyi befőzésből) és sűrűre főztem. A vége felé ízesítetem

egy-egy csipet sóval, cukorral, oregánóval, kakukkfűvel, bazsalikommal, majd hagytam hűlni.

Az időközben megkelt tésztát mégegyszer alaposan átgyúrtam, majd tepsi méretű téglalappá nyújtottamm. Megkentem a töltelékkel és

2-3 dkg parmezán sajttal megszórtam. Ezután tetszés szerint a hosszabb (én ezt választottam) vagy a rövidebb oldal mentén óvatosan feltekerjük. Ez türelem játék, hogy elég szoros is legyen, de ne annyira, hogy a tölteléket kinyomjuk belőle... Az elkészült rudat kb 1 cm vastag szeletekre vágjuk (a mégis kinyomódott tölteléket bele/rákenjük), tepsibe rakjuk és újabb 1 órát kelesztjük.

Sütés előtt minden csigát megszórok

trapista sajttal, összesen kb 20 dkg kellett hozzá.

200 fokos sütőben 15-20 percig sütjük. Gyerekeknek egy pohár tejjel, felnőtteknek rozéval kínáljuk :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr72307915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.09.25. 11:40:27

régóta szemezek a pizzás csika receptjvel, de még nem készítettem sosem. Olyan jól néz ki nálad a képen, hogy újra előre helyeztem a "el kéne készíteni" listámon. :)
süti beállítások módosítása