Múltkoriban tojáskrémet akartam készíteni és úgy gondoltam, túl tömény lenne vajjal, teszek bele inkább vajkrémet. Így aztán elindultam vásárolni, mert nálam nem alaptartozék otthon a vajkrém. A boltban aztán gondosan nézelődtem olvasgattam, és azt hittem, dobok egy hátast! Hogy mi mindent lehet beletenni egy vajkrémbe?? Zselatint, meg guar gumit naná. Ezek nélkül nem is vajkrém a vajkrém... Mondjuk vaj egyikben sem volt, de mint kiderült az nem is kell. A lényeg az, hogy nagyon felbosszantottam magam. Meg amúgy is, fogyókúra, szóval készítsünk házit. Nem egy nagy kaland és ha nem bolti, hanem házi hozzávalókból készül, akkor valószínűleg ízben is többet tudunk elérni az egész jónál...

vajkrém házilag blog.JPG

450 gr natúr joghurtot összekeverünk

100 gr 30%-os tejszínnel, teszünk bele

kb 1 teáskanál sót. Az egészet egy gézzel/konyharuhával kibélelt levesszűrőbe tesszük, az anyagot a tetején kissé megcsavarjuk, majd hagyjuk csepegni 24 órán át. A végeredmény mind ízében, mind állagában abszolút vajkrémszerű lesz. És innentől szabad a gazda, ízesíthetjük fokhagymával, kaporral, petrezselyemmel, reszelt ecetes, vagy friss uborkával, piros paprikával. Hirtelen ezek jutottak eszembe.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr45799859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VegaLife 2014.02.08. 20:09:54

Érdekességként: Egy ismerősöm a vajkrémet tejföl és keményítő, valamint fűszerek hozzáadásával készíti.

Régen, mikor még fogyasztottunk tejterméket, kovászos uborkát, fokhagymát és egy kevés kaprot turmixoltam össze és ezt kevertem ki a vajkrémmel. Olyan volt, mint az egyik legismertebb margarinmárka creme bonjur-ja.
süti beállítások módosítása