Ezt a levest a férjem kívánta immár hetek óta. Az ő szeme előtt a menzai főtt marhahús lebegett meggyszósszal, az ő kedvében próbáltam járni ennek reprodukálásával. Nekem mondjuk nincsenek annyira szép emlékeim erről, de biztos az ő menzájuk jobb volt. Mindenesetre amikor a hentesnél egy gyönyörű darab marhahúst vettem, (fogalmam sincs milyen rész lett végül, mert közben tepertő ügyben beszélgettem a kolleganőjével)egy darabot erre a célra tettem félre. Normál esetben fél kiló húsból tisztességes levest lehet azért főzni és nem volt ez másképp most sem, de ha az ember 8 embert szeretne főtt hússal is megetetni, akkor ennél azért többre van szükség. Nagy baj azért nem történt, szép családiasan megosztoztunk a rendelkezésre álló adagon. A meggyszósztól valamiért nagyon tartottam, de végül is ez csak egy sűrű meggyleves, nem? Én legalábbis így csináltam és teljesen rendben lévőnek tűnt a reakciók alapján.

Fénykép készítéshez ezúttal nem volt hangulatom. Majd legközelebb, amire ezúttal nem fogok éveket várni...

Nem is vártam éveket, csak pár hónapot és készült megint marhahúsleves, igaz most csontos húsból, szósz nélkül. De legalább most egy kapkodós kép kerül hozzá...

A húsleves teljes mértékben a mindent bele elven készült, már ami a fűszerezést illeti

A kb 50-60 dkg egyben hagyott színhús mellé került bele (miután a hidegvízbe tett húst felforraltam és a habját leszedtem) 

hagyma, fokhagyma, petrezselyem, zeller és lestyánlevél frissen, só, bors, babérlevél, szegfűbors, szegfűszeg, majd végül félfővésnél

sárgarépa, petrezselyem, karalábé, zeller és néhány kelkáposztalevél. Az első forralás után csak szép csendesen pötyögtettem, öszesen kb 3 órán át.

A meggyszószhoz

egy üveg meggybefőttet (levével együtt) felforraltam

szegfűszeggel, fahéjjal és szegfűborssal ízesítve, majd

2 dl tejfölt (pillanatnyi tétovázás után ezt választottam a tejszín helyett) kikevertem

1 evőkanál liszttel és ezzel behabartam. Még egy evőkanál cukrot tettem bele, de ez egyéni ízlés kérdése, én nem szeretem, ha a hús mellé kerülő gyümölcsök desszert szerűen édesek, elég ha édeskések.

Mindent összevetve mind a hús, mind a lé, mind a szósz jól sikerült. Kivételesen nem csak a megetetettek, hanem én is elégedett voltam az eredménnyel, nincs bennem semmi olyan érzés, hogy legközelebb bármit is másképp csinálnék. Na jó, 8 emberre 1 kg húst tenék bele :)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr183259103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása