Körömpörkölt

Címkék: magyaros sertés hús

2014.02.22. 14:45

Egy igazi megosztó étel. Lehet imádni és undorodni tőle és a két csoport sohasem fogja tudni meggyőzni a másikat. De miért is kéne? Bevallom, én is közelebb állok a finnyás csapathoz, a férjem viszont egyértelműen rajongó. Míg anyósom élt, addig évente egyszer-kétszer megfőzte neki, azóta azonban nem jutott hozzá a kedvencéhez. Ráadásul ez az az étel, amit igazán akkor lehet jó ízűen enni, ha más főzi... Úgyhogy amikor elgondolkodtam azon, mi legyen a menü a férjem születésnapja alkalmából, akkor ez is eszembe jutott. Aztán egyre határozottabbá vált ez a tétova gondolat, hogy meglepem őt ezzel. Amikor pedig beugrott, hogy ezzel az erővel akár kocsonyát is főzhetnék közben magamnak, akkor véglegessé vált a döntés. Hja, minden szentnek maga felé hajlik a keze.

 köröm pörkölt blog.JPG

Ami ehhez az ételhez elengedhetetlen, az a szép tiszta és friss köröm. Nagyobb baj a tisztasággal szokott lenne, de nekem most mázlim volt, a a köröm nagyon szép volt, alig pár perces munkámba került még néhány kósza szőrszál eltávolítása. Amúgy maga az elkészítés nem nagy dolog, a pörkölt főzés azért nem kíván extra képességeket. Ami nagyon fontos, az a főzési idő. Addig kell főzni, amíg a "hús" szétesik és sűrű, ragacsos szaftja lesz. 

kb 30 dkg hagymát felkockáztam, a méret most nem olyan kényes kérdés, bőven lesz ideje szétfőni és

1 evőkanál zsíron megfuttattam. Zsírból fölösleges több, lesz rajta így is bőven. Ráttetem

bő 1 kg körmöt (lehet egyben is, darabolva is, ki hogy szereti),

ztam, ízesítettem

1 ek pirospaprikával,

pár gerezd fokhagymával,

köménymaggal. Szóba jöhet babérlevél, szegfűbors is, de ez már egyéni ízlés kérdése. Az én, amúgy köménymag fanatikus férjem pl. azt mondta, körömpöribe még ezt sem... Idényben

paprika, paradicsom, télen kevés eltett lecsó is mehet bele. Aztán főzzük, főzzük és főzzük 4-5 órán keresztül. Aki úgy szereti, az az utolsó fél órában bele is főzheti a krumplit, aki meg emígy az külön kínálja hozzá a főtt krumplit. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr935826641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

colonel pondró 2014.02.22. 23:11:16

A világ legfinomabb kajája. Mondjuk személy szerint csakis friss fehér kenyérrel tunkolva szeretem. A krumpli nekem ehhez nem passzol. Egy valami van ami felér vele. A rántott sertés(borjú)láb.:-)

Sandor Szigeti 2014.02.23. 05:01:40

Én is nagyon szeretem, de csakis az általam disznó perzselővel csoki barnára pirított és fehérre csutakolt tisztítási technikával előkészítettet. Így egészen más az íze is. Nem olyan hentes vagy húsbolt szagú. A szőrt itt speciel én sem szeretem.

bratya 2014.02.23. 09:17:58

Nekem is nagy kedvencem, bár kerülnöm kell az ilyen kajákat és a kenyeret is. Az én ízlésem szerint a krumpli csak elrontja én is az első hozzászóló véleményén vagyok kenyérrel tunkolva. Kissé csípősen szeretem és jó kis dinnyesavanyúságot mellé, vagy koviubit.

Ádám 2014.02.23. 19:38:39

NO krumpli! Évek óta nem ettem, de nagyon szeretem. De ugyan úgy finom a füstölt csülök s a zúza pörkölt, amiket ritkán, de eszem, leginkább kenyérrel s savsággal.
(a szőrt te magad pörzsöld le!)

Jó étvágyat!
süti beállítások módosítása