Mint tudjuk, a pörkölt és a paprikás, az nem ugyanaz az étel. Nem vagyok szakértő a témában, ezért egyszerűen magamévá tettem egy nekem tetsző elméletet erről, ami történetesen a Lajos Marié. Eszerint a pörköltnél a húst pörköljük a forró zsiradékon, adott esetben a hagymát is csak később tesszük hozzá, a paprikásnál viszont először készítünk egy paprikás, hagymás alapot, majd ebbe tesszük bele a húst és bővebb lében főzzük, pároljuk puhára. Én aztán még tovább mentem a kétféle étel megkülönböztetésében, ahogy ez majd a receptjeimből kiderül.

Tehát a paprikás:

1 nagy fej hagymát és

1 gerezd fokhagymát apróra vágok és a hústól ill. kedvtől függően

2 evőkanál olajon, ill. kacsa, liba, vagy disznózsíron párolni kezdem.

sózom és amikor kezd levet ereszteni, akkor

1 teáskanál pirospaprikával meghintem, majd felöntöm kb 1 dl vízzel.

pici borsot is szórok rá és pár percig forralom. Ezután beleteszem a 

kb 1 kg-nyi tetszés szerint darabolt húsfélét (csirkét, borjú, vagy sertés combot) és szép lassan, fedő alatt puhára párolom. Közben

1 csapott teaskanál lisztet kikeverek

3 dl tejföllel, majd a már majdnem kész húsra öntöm. Óvatosan, rázogatva keverem, mégegyszer kiforralom, szükség esetén víz hozzáadásával, vagy elforralásával a kívánt sűrűséget beállítom.

Jellemzően nokedlivel tálalom.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr522144463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása