Íme a 2010-es kollekció, kiegészülve ezzel és ezzel. Egyszerűen nem tudom megállni, hogy ne süssek újabb és újabb sütiket, de most ezennel leállítottam magam. Pedig tényleg nagyszerű móka. A gyerekek lelkesen segítenek tésztát gyúrni, kiszaggatni, díszíteni, megtelik a ház karácsonyi illatokkal. Egyetlen hátulütője a dolognak, hogy aztán mindet megis esszük...

Kakaós-mézes:

Ez nem a hagyományos mézeskalács típus, inkább keksz jellegű, de nagyon mézes, nagyon illatos.

50 dkg lisztet egy tálba szitálunk, elkeverünk benne

25 dkg cukrot,

2 teáskanál mézeskalács fűszerkeveréket

2 evőkanál kakaóport és

1 teáskanál szódabikarbónát. Hozzáadunk még

25 dkg mézet,

25 dkg vajat,

2 evőkanál rumot,

1 tojást, majd összegyúrjuk. Egy éjszakát hűtőben pihentetjük, majd másnap kinyújtjuk, kiszaggatjuk, 180 fokos sütőben kb 15 percig sütjük.

Díszíthetjülk hagyományos módon tojásfehérjével, vagy ízesített cukormázzal, mint most mi pl. puncs ízesítésűvel.

Narancsos csillagok:

A lányok kedvence, férj szerint étcsokis bevonóval is megpróbálhatnánk. Talán jövőre...

27.5 dkg lisztet egy tálba szitálunk, elkeverünk benne

10 dkg cukrot,

1 cs vaníliás cukrot,

1 narancs lereszelt héját, majd hozzáadunk

1 tojást,

12.5 dkg vajat és

10 dkg natúr, fehér marcipánt, apróra tépkedve, nyomkodva. Összegyúrjuk a tésztát, majd félóra pihentetés után kinyújtjuk, kiszaggatjuk és 180 fokon kb 10-15 percig sütjük.

Fehércsokoládéval  (kb 15 dkg) vonjuk be és reszelt, vagy kandírozott narancshéjjal díszítjük, vagy ahogy most mi, narancslekvárból kihalászott narancshéjdarabkákkal... (ez az eddigi lejobb variáció eddig)

Kétcsokis vaníliás korong:

avagy hold a téli éjszakán.

30 dkg liszből,

20 dkg vajból és

8 dkg cukorból, plusz

2 cs vaníliás cukorból,

1 tojással linzertésztát gyúrunk. 1-2 órát pihentetjük a hűtőszekrényben, majd kinyújtjuk, és kis korongokat, ill. két korong részleges fedésbe hozásával holdacskákat szaggatunk. 200 fokon 10-12 percig sütjük.

Először a holdacskákat kenjük meg fehércsokoládéval (kb 5 dkg), majd a korongokat étcsokival (kb 10-15 dkg) és a holdakat még addig nyomjuk rá, amíg az étcsoki meg nem dermed.

Müzliszelet:

A sok egészséges hozzávaló senkit se riasszon el, nagyon finom! És igen praktikus elfelejtett müzlik, aszalványok hasznosítására.

34 dkg nem cukrozott, mazsolás müzlit (mert ilyen és ennyi volt itthon) összekevertem

6 dkg kandírozott citrushéjjal (mert ennyi volt itthon),

10 dkg aszalt fekete cseresznyével (mert nagyon régóta itt állt már),

10 dkg barna nádcukorral (mert imádom az ízét, illatát),

1 cs vaníliás cukorral és

0.5 cs sűtőporral. Hozzáadtam még

2 tojást és

12.5 dkg vajat, majd összegyúrtam. Elég reménytelenül nézett ki még ekkor, ezért 1 órára hűtőbe tettem. Utána gombócokat formáztam, amiket az előzőleg kivajazott és zsemlemorzsával megszórt tepsiben aztán szétnyomtam, megformáztam egy kicsit, majd 175 fokon 15 percig sütöttem.

Igazi malacmunka megcsinálni, ebből kifolyólag a gyerekek nagyon fogják élvezni, de javaslom, gondoljuk át az idegállapotunkat előtte... :)

Diós-vaníliás kifli:

Hónapokig szemezgettem a kiflisütő formával, aztán egyszer csak ott áltam a begyúrt tészta mellett forma nélkül... Mindig megfogadom, hogy ezt soha többet, mert szörnyen macerás a formázás, de mégis mindig megsütöm. Mert ez meg az én kedvencem...

10 dkg darált diót összekeverünk

28 dkg liszttel és

7 dkg porcukorral, majd

21 dkg vajjal összegyúrjuk. Félórára megy a hűtőbe, majd tetszőleges technológiával kifliket formázunk belőle.185 fokon világosra sütjük őket és még melegen vaníliás cukorral elkevert porcukorba forgatjuk. Óvatosan, mert nagyon törékenyek! Ezen valószínűleg segítene, ha tojás is lenne a tésztában, de én pont ezt a hihetetlen omlósságot szeretem benne...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr412524051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2010.12.19. 16:33:25

Ezt a sok finom sütit nehogy mind megegyétek, várjatok meg minket is!

keresztcérna 2010.12.20. 20:38:33

Itt állok megszégyenülve, a diós kiflicskéim, még nem is hasonlítanak. Hogy miért is sütöttem? Keresztcérna. Hiába, az ifjúság leköröz.
süti beállítások módosítása