Erről az ételről nekem egyértelműen a salgótarjáni Kulacs étterem jut eszembe (vajon meg van-e még?), ahol annak idején (főiskolás koromban) gyakran ettünk ilyet. Ez tipikusan az az étel, amivel nem lehet kapkodni, mert idő kell ahhoz, hogy a zsír szépen átjárja a húst. Nekem viszont most viszonylag kevés időm volt, ezért kicsit gyorsítani kellett a dolgon. Ez a gyorsítás persze nem feltétlenül használt neki, de azért nagyon jól sikerült.   

kb 8-10 adaghoz

2 nagy hátsó csülköt a hentessel kicsontoztattam és darabonként 4-5 részre vágtam. Annyi hideg vízbe tettem, ami éppen ellepte és főzni kezdem, miközben fűszereztem a levet. Tettem bele

sót,

szemes borsot,

4 db szegfűborsot,

2 nagy babérlevelet,

1 nagy hagymát negyedekben vágva, valamint

4 gerezd fokhagymát. Kb másfél óra főzés után a húsdarabokat kivettem  a léből, a húsos részt fűszereztem

őrölt köménnyel, majorannával, a bőrt csak sóztam, majd rátettem a az előzőleg előkészített krumpli ágyra, ami

2 kg negyedekre vágott krumpliból,

5 fej negyedekre vágott hagymából és

1 egész fej fokhagymából állt, amelyeket sóztam, borsoztam, majd olajba forgattam.

220 fokos sütőben 1.5 órát sütöttem. A vége felé néha löttyintettem a csülkökre egy kis sört is.

Ha nem sietünk, akkor főzzük a csülköket egyben, netán előfőzés nélkül sok-sok órán át süssük 150 fokos sütőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr642720295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisQtya 2012.12.28. 20:53:22

Én a hús főzőlevét összekeverem egy evőkanál mustárral, borsot teszek bele és ráöntöm a tepsibe lerakott hagymás krumplira, hogy éppen ellepje, majd erre rétegezem a főtt csülköt. (Így nem lesz száraz a krumpli és nem szív magába sok zsírt.
Ez fiatal srácoknak való, nagyon tömény kaja. Lehet rá inni.

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2012.12.29. 12:25:41

@kisQtya: azóta már nálunk is készült hasonlóan, tényleg még jobb így. ami pedig a zsír és kalória tartalmat illeti... nos igen... inni kell előtte is közben is utána is :)
süti beállítások módosítása