vörösboros meggyleves

Címkék: meggy leves bor

2011.06.28. 09:30

Bár a "mezei",befőttből készült meggylevest is szeretem/szeretjük, azért ez az igazi. Az alkoholt persze kiforraljuk belőle - nálam most szerintem maradt benne egy pici, vigyorogva figyeltem a két kamasz fiút, lesz-e hatása :)

2 dl vízbe

fahéjdarabot, szegfűszeget és 1 szem szegfűborsot teszek és csendesen forralom, miközben kimagozok

0,5 kg meggyet. Ezután a fűszeres vizet leszűröm, kiegészítem kb 6 dl-re és öntök hozzá

2 dl vörösbort, amivel szintén forralom pár percig. Ekkor adom hozzá a meggyet a kicsorgó levével együtt, valamint ízlés szerinti, én

4 evőkanál (nyírfa)cukrot és

egy csipet sót. Pár perc főzés után behabarom

2 dl tejszín és

2 evőkanál liszt keverékével. Langyosan szoktam tálalni, de lehet hidegen is. És persze utána lehet még cukrozni, de én jobb szeretem, ha a gyümölcslevesek inkább étvágygerjesztően fanyarak, semmint desszertszerűen édesek...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr383009658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása