Befőzés: rebarbara lekvár

Címkék: befőzés rebarbara

2011.09.28. 09:00

Ha a hámozott paradicsom az évek óta hagyomány, a szőlőzselé pedig pár napos tervezgetés jegyében készült, akkor a rebarbara leváromra az "így sikerült" jelző illene. Ugyanis kompótot szándékoztam főzni a meglepetésemre a piacon most felfedezett növénykéből - eddig azt hittem, ennek május-júniusban van szezonja. Örömmel konstatáltam, hogy ez most sokkal kevésbé savanyú, mint amikor a múltkor vettem. Szóval fűszeres kompótot szerettem volna. És bár tudtam, hogy a rebarbara főzési ideje nagyon rövid, azért ennyire rövidre nem számítottam. Pár perc alatt gyakorlatilag teljesen szétmállott... Úgyhogy, ha már így belejöttem a befőzésbe, akkor leszűrtem a cuccot és lekvárt főztem belőle.

A rebarbara tisztítás után kb 60-65 dkg volt, a tisztítás azonban ezúttal csak a végek levágását jelentette, illetve csak néhány nagyobb darab esetében hámoztam. Miután kompótnak indult, a főzővizet náhány kanál cukorral, gyömbérrel, szegfűszeggel, szegfűborssal ízesítettem, ezek tehát a lekvárba is belekerültek. Miután sikeresen szétfőztem a rebarbarát, leszűrtem a fölösleges víztől, a szőlőzseléhez kikészített 3:1 befőzőcukorból csentem el néhány kanálnyit hozzá, picit rotyogtattam vele, üvegekbe tettem, majd a  szokásos dunszolás következett. Ez esetben egyelőre kérdéses a végeredmény, de beszámolók róla az első üveg kibontásánál.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr843253562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása