Nincs már semmi új a nap alatt... Túrós pitét szerettem volna megint, de hogy ne ugyanolyan legyen, mint a múltkori, ezért azon gondolkodtam, hogy talán ezt is lehetne valahogy pudingosítani, mint agyümölcsös pitéket. Aztán mikor rákerestem a neten, ezrével jöttek a találatok... Nagyon jó lett, mint ahogyan azt 3:1 arányban megszavaztuk. Apró szépséghiba, hogy pont a fiamnak nem ízlett, aki miatt épp túrósat akartam sütni...

Így készült a pudingos-túrós:

25 dkg lisztből

12.5 dkg margarinból (vagy vajból, de nálam az most kifogyott),

1 tojás sárgájából,

5 dkg cukorból

1 csomag vaníliás cukorból,

csipet sóval,

reszelt citromhéjjal,

kb 1 kanál tejföllel omlós tésztát gyúrok, hűtőben pihentetem, míg a többi dolog is elkészül.

1 csomag vaníliás pudingporból

4 evőkanál cukorral és

5 dl tejjel pudingot főzök, félreteszem.

50 dkg túrót kikeverek

1 tojás sárgájával,

ízlés szerint cukorral, vaníliás cukorral

reszelt citromhéjjal, majd

2 tojás fehérjéből készült habbal lazítom. Kerülhet bele

mazsola is, nálam mindig csak a fele adagba...

Kiveszem a tésztát a hűtőből, a 2/3-át kinyújtom, egy 20x30-as tepsibe teszem (rendes nagy tepsihez dupla adag kell), erre kerül a túrótöltelék, erre a még meleg puding, majd a tetejét a maradék 1/3 tésztával berácsozom. 175 fokon kb 50 percet sütöttem (mikor kezd szép színe lenni, akkor készen van). Nagyon finom, krémes lett, azt hittem másnapra nem marad belőle. És valószínűleg így is történt volna, ha a férjem nem feledkezik meg róla, hogy van és nem maradt volna a kamra homályában...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr313272263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása